Avatar billede Iboga Juniormester
02. marts 2011 - 01:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Freelancer til website

Jeg har brug for nogen der kan lave mit website for mig. Jeg har søgt en del på nettet, men det er jo en ren jungle at skulle finde rundt i. Kan simpelthen ikke gennemskue hvorvidt nogle er en god, eller dårlig leverandør.

Jeg ville sætte stor pris på forslag til nogle gode freelancere, eller firmaer man kunne sætte sin lid til.

På forhånd tak.
Avatar billede jonhauge Nybegynder
02. marts 2011 - 06:05 #1
du må gerne skrive til jhh@jhh.dk
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
02. marts 2011 - 07:44 #2
En god ide kunne være at at fortælle hvad du kræver af af dem der skal lave dit website.
Avatar billede cebt Nybegynder
02. marts 2011 - 07:55 #3
ja jeg kunne da også godt tænke mig at vide hvad du skal have lavet.

hvis det er kan du tjekke min side ud på www.cebt.dk og eventuelt kontakte mig på kontakt@cebt.dk
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 08:18 #4
Der er mange muligheder og det er svært at sige hvem du skal gå til, det kommer lidt an på dine ønsker til en side, om der skal være CMS løsning bag og en masse andre ting. Der kan være mange relevante informationer og spørgsmål der skal gives/besvares før man kan sige hvem den rigtige samarbejdspartner er for dig.

Jeg laver selv lidt forskelligt og har da mange kontakter på området, du skal være velkommen til at kontakte mig, så kan vi se om vi kan finde det rigtige match.
Min email er osj@device.dk

Mvh
Ole Jørgensen
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
02. marts 2011 - 09:31 #5
Hej gstone,

Jeg vil varmt anbefale Mediadk (http://www.mediadk.dk/).
Det er to unge friske fyre der står bag firmaet.

Jeg har før freelancet for dem, og jeg må sige at de kan deres kram! De følger meget med i alt hvad der sker i den digitale verden og kommer med brugervenlige og unikke løsninger på alle deres opgaver. :)

Smid dem en mail, det bliver de glade for. :)
Du kan lige få den mail jeg har: tobias@mediadk.dk.

- Deres priser ligger langt under gennemsnittet! ;)

De bedste hilsner
Christina Bruun
Avatar billede hnto Nybegynder
02. marts 2011 - 11:05 #6
Markedet er broget og det du har behov for er ikke at få en hverken billig eller hurtig leverandør på dette, men en leverandør der både kortsigtet og langsigtet kan understøtte din forretning og strategi.

Som det nævnes er der stor forskel på hvad du mener din løsning skal kunne understøtte. Dette være sig alt fra produkter, integrationer, design, funktionaltet, udviklingsmiljø og hosting.

Jeg har været i denne branche i 17 år og set meget godt og skidt :-)

mit råd vil være:

lav din strategi hvad du vil sælge og hvordan du ser din forretning nu og om 5 år.

2.
brug tid på at definere din kravspecifikation, herunder beskrive dine Work Flows indenfor de forskellige funktioner og services du mener din side skal kunne. jeg har ofte siddet med kunder der ville have en funktion, men ikke havde gjort sig tanker om hvad konsekvensen af denne havde andre steder i WF. Derfor er denne opgave en meget væsentlig faktor for at få det rigtige feedback og overblik over din samlede omkostning og værdi i løsningen.

3.
udvælg 2-3 af de større kendte webudbydere for at få afdækket din tilgang til dine krav.

4.
find nogen du har tillid til og som også signalerer at de er i markedet om 5 år. Der er rigtig mange der sagtens lige kan bikse noget sammen, men tro mig det er ofte ikke dette der er givtigt for netop din forretning. Kvalitet koster som regel penge, hvilket er sund logik og også afspejler ovenstående.

Ved ikke om det giver dig lidt stof til eftertanke. :-)
Avatar billede Iboga Juniormester
02. marts 2011 - 17:48 #7
Først og fremmest tak for alle kommentarende.

Mit største problem pt er at jeg ikke ved præcis hvad jeg søger, da jeg absolut intet ved om programmeringssprog og hvad der ellers hører sig til.
Det jeg kan forstå på de fleste jeg kontakter, er at de regner med at jeg har nogle krav til deres kompetencer, i form af forskellige programmeringssprog og standarter. Det er svært for mig at stille nogle specifikke krav til dette, da jeg bare har en idé om hvad siden skal indeholde, fungere og designes.

Men her er i korte træk hvad jeg skal havde lavet:

Websiden skal primært bestå i afspilning, upload og download af lydfiler, der udelukkende egner sig til musikproduktion.

Jeg skal kunne godkende det indhold der bliver uploaded, før end det bliver tilgængeligt på sitet.

Der skal også være et sted på siden, hvor udefrakommende kan tilføje en tekstmeddelelse/kommentar.

Sitets design skal være enkelt og overskueligt.

Jeg ved ikke om det er uddybende nok?
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
02. marts 2011 - 20:03 #8
#7 - jeg synes det er godt uddybet. Det giver den der træder frem et indblik i hvad han skal kunne. Hvilket programmeringssprog er mindre vigtigt, så længe det jo kan udfører det ønskede. Så hvad din programmør kan af ting, er egentligt lige meget - Det vigtige er blot at han kan udfører jobbet du ønsker.
Avatar billede hnto Nybegynder
03. marts 2011 - 08:40 #9
først og fremmest er det ikke din opgave at definere softwarens muligheder, men definere det du er god til nemlig forklare og beskrive konceptet for din udbyder. Der er så deres opgave at definere om dette kan realiseres og til hvilken pris mv.

Det du umiddelbart ønsker er ikke standard i nogle applikationer i dag så der skal laves et eller andet. Dog ved jeg at Dandomain webshoppen kan understøtte dowload af elektroniske filer, hvor der er mulighed for at sætte diverse parametre (gyldighedsperiode på downloadlink mv.)

Den del der giver brugerne mulighed for at oploade kunne jo godt køres i en 3 parts applikation som jeg ser det hvilket vil være klart det billigste for dig. Den helt simple model er måske en FTP server hvor du kan se/høre alle filerne. Efterfølgende kan du så selv ligge disse ind på webshoppen. I relation til kommentarer og forum findes der ligeledes 3 parts systemer der er unikke til dette, men hvor du kan styre hvad der publiceres (hvis der nu er en der ikke etisk følger dine spilleregler kan du deaktivere denne bruger) Et program kunne være "Yet Another Forum.net"
dette integereres således blot som en "i-frame" i din shop men kører selvstændigt :-)

Skal det være simpelt design, kan de fleste dette i dag, så det er ikke her skoen tryker :-)

NB.
som tidligere skrevet mener jeg du skal definere en række kriterier for dine shopfunktioner ala det du allerede her har gjort og dernæst tage en snak med en række udbydere. Følg din sunde fornuft (formosder du har en :-))og den tillid du får til leverandøren / udbyderen.

Jeg er selv gammel musiker og har haft lignende behov for det du indikerer her + 17 år i branchen som rådgiver indenfor e-business relaterede kundesystemer. Jeg arbejder dog i anden funktion i dag, hvorfor det ej heller er relevant at give yderligere informationer.

Håber det giver et indspark i din videre søgen :-)
Avatar billede mwm77 Nybegynder
24. april 2011 - 14:45 #10
Hej.

Det var en masse input folk kom med til dig her på dit indlæg. Hvis du har brug for hjælp stadig, og vil ha en pro vurdering og guide til hvad du skal ha udviklet er du velkommen til at kontakte mig på www.mwmstudio.dk. Efter hvad jeg læst om dine ønsker, kan jeg med lethed udvikle tingene for dig, men smid mig en mail og lad os snak om tingene, også ellers bare komme igang uden det store tidsspild med en masse ubruglige kommentarer. Det er jo ikke raket videnskab, men ja nemt nok at sige når man jo ånder og lever i it verden..lol..

Mvh.. Mwm

www.mwmstudio.dk
Avatar billede Iboga Juniormester
04. oktober 2011 - 22:12 #11
Jeg fandt ud af det. Tak for input.