Avatar billede perrep Nybegynder
01. marts 2011 - 16:44 Der er 13 kommentarer

Smadret skærm på bærbar - Hvordan ændre jeg output

Jeg har en bærbar hvor skærmen er smadret på. Jeg kunne fint få et output til en ekstern skærm da jeg fik den, men jeg valgte at reinstallere OS'et på den, for den var fyldt med alt mulig lort.

Nu har jeg så bare lige et lille problem, jeg måske skulle have tænkt over - hvordan får jeg outputtet til den eksterne skærm igen?

Jeg får et billed under boot, helt indtil windåse starter, men derefter mister jeg det.
Jeg har prøvet febrilsk at trykke på alle taster, som jeg mener plejer at skulle ændre outputtet, såsom fn+4 og alt det gøjl, men intet virker. Jeg mistænker den for stadig at være i installations fasen hvor jeg skal indtaste mit ønksede brugernavn osv. Jeg tror det er derfor jeg ikke kan få et billed.

Jeg får et output til den eksterne skærm i fejlsikret, MEN det eneste jeg kan gøre i fejlsikret er at trykke OK til at min computer skal genstartes fordi installationen ikke er færdig :(

Jeg har prøvet at kigget i BIOS men synes ikke rigtig jeg kan finde et sted at ændre det primære output derinde, så jeg ved sku ikke helt hvad jeg skal gøre nu :S ?

Er der nogen der ved hvordan jeg ændre det f***ing output?
Avatar billede perrep Nybegynder
01. marts 2011 - 16:46 #1
damn.. jeg vidste jeg ville glemme det.
Bærbaren er en:
Fujitsu Siemens
AMILO Notebook Pa 3553
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2011 - 16:47 #2
se på tasterne - lad være med at gætte. Der er et symbol med to skærme.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2011 - 16:50 #3
Avatar billede perrep Nybegynder
01. marts 2011 - 16:50 #4
jaja, kender den da godt :) Men den virker desværre ikke.
Avatar billede perrep Nybegynder
01. marts 2011 - 16:53 #5
den slukker og tænder for webcam'et. Jeg troede det var fn+F10?
Avatar billede repsakasper Juniormester
01. marts 2011 - 16:56 #6
Prøv Ctrl + p
På mange computere betyder dette: Presentationstilstand, det kan måske gøre noget, men ingen garanti for noget.
Avatar billede perrep Nybegynder
01. marts 2011 - 17:00 #7
virkede heller ikke.. Har i forvejen prøvet windowstst+p for sådan er det på min stationære, men der kan jeg heller ikke få noget frem.
Jeg tror simpelthen det er fordi den stadig er i installations fasen, at jeg ikke kan få lov til noget af det.
Avatar billede torbenlind1 Nybegynder
01. marts 2011 - 18:03 #8
Hej perrep.
jeg sidder selv med en amilo,godt nok en pi25x0 og når jeg læser afsnittet om output,ser det ud som om at begge skærme skal virke,for at kunne bruge det(altså også skærmen på laptoppen),det er hvad jeg kan læse mig til.
torben
Avatar billede perrep Nybegynder
01. marts 2011 - 20:28 #9
@torbenlind1 Hvad skal virke for at bruge hvad? tror ikke helt jeg forstår:S
Avatar billede bedt Nybegynder
01. marts 2011 - 21:59 #10
Avatar billede torbenlind1 Nybegynder
02. marts 2011 - 07:52 #11
Hej perrep.
Jeg skulle måske have forklaret mig bedre,men ud fra manualen skal også skærmen på laptoppen virke før du kan tilslutte den anden skærm,hvis du er interesseret kan jeg mail manual til dig.
med venlig hilsen
torben
Avatar billede perrep Nybegynder
02. marts 2011 - 14:16 #12
Så skete der fandme noget i sagen.
Jeg lod den stå natten over, hvor den så var gået i dvale. Jeg startede den op igen, og der skete ikke noget, så lod jeg den bare stå igen. Efter +-3 timer siger den lige pludselig startup lyden fra windows, og nu kan jeg bruge den på min eksterne ved at trykke fn+f10.
Mange tak for hjælpen alle
Avatar billede repsakasper Juniormester
02. marts 2011 - 14:40 #13
DEjligt det nu virker ;)

Kan godt lide du har skrevet "efter +/- 3 timer" :D