Avatar billede martinlh87 Nybegynder
01. marts 2011 - 12:48 Der er 6 kommentarer

Gammel Windows

Hej. Jeg har en bærebar med to harddiske den ene større ind den anden, den gamle windows vista installation lå på det lille drev, så da jeg installerede Windows 7 gjorde jeg det på den store men nu ligger der stadig noget fra det gamle Viste på D/drevet og jeg må ikke slette det, har prøvet at formatere drevet, flytte de uønskede filer over på en usb for derefter måske at kunne slette det men jeg kan intet gøre.
Nogle ideer ?
Avatar billede MadsStiig Nybegynder
01. marts 2011 - 13:29 #1
Installerede du på den store HD uden at slette den gamle installation på den lille disk eller hvordan har du gjort?
Avatar billede MadsStiig Nybegynder
01. marts 2011 - 13:35 #2
... og hvor store er de 2 diske?
Avatar billede martinlh87 Nybegynder
01. marts 2011 - 13:58 #3
Den ene er 92,2 GB og den anden er 197 GB.
Jeg købte Windows 7 og formaterede computeren og da den så spurgte hva for en jeg ville vælge tænkte jeg jeg lige så godt kunne tage den store da jeg ikke er så god til at lægge ting over på D drevet.
Avatar billede MadsStiig Nybegynder
01. marts 2011 - 14:34 #4
Begge er jo store nok til at køre Win7. Er det en opgradering eller en stand-alone Win7 du har købt? Hvis det er en stand-alone, ville jeg sørge for backup af det nødvendige og så formatere begge diske - start forfra (evt. udføre en lowlevel formattering, som tager noget tid men til gengæld nærmest efterlader diskene som fabriksnye).
Hvis det er en opgraderings-Win7, vil den nok helst installere oven i din oprindelige WinVista...
Avatar billede martinlh87 Nybegynder
01. marts 2011 - 15:48 #5
Det er ikke en opdate men fuld version.
Det vil sige når jeg formatere igen kan jeg vælge at slette alt på D drevet selvom jeg installere på C ? problemet er jo at ved en almindelig formatering fjerner den den gamle og installere den nye men når jeg nu har valgt det andet drev er det så muligt at slette den ?
Avatar billede MadsStiig Nybegynder
05. marts 2011 - 11:03 #6
Jeg foreslår, at du udfører en lowlevel formattering af Vista disken. Jeg har gode erfaringer med HDPrep:
http://www.freeze.drn.digitalriver.com/free-download/Disk-utilities/hdprepzip/44297.html
Du brænder en disk med filerne fra zip filen hér og booter på den.
Det kan godt tage et par timer afhængig af diskstørrelsen.
Når dén formattering er færdig, lover jeg dig, at der ikke er spor efter Vista på disken. Det vil formodentlig være en god idé at gøre det med begge diske (da Vista kan have sat nogle spor på den - i Vistas 'øjne' - sekundære disk)og så starte helt forfra med Win7 installationen bagefter.