Avatar billede LarsKaae Nybegynder
28. februar 2011 - 22:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pc vil ikke starte op - sort skærm

Hej,

Jeg har en acer 1640 m der kører w7 ultimate 32.

Når jeg tænder den starter den tilsyneladende op, men der sker faktisk ingen ting.

Skærmen er sort, der er ikke lys i tastatur eller mus. Der kommer et enkelt eller to blink i cd - ingen biplyde.

Den vil ikke tage w7 installationsdisk.

Ramklodser er forsøgt udtaget og sat igen - uden effekt. Strøm er forsøgt taget fra samt tryk på startknap - ingen effekt.

Forud for problemet har jeg forsøgt at gøre bios klar til WOL og jeg har haft en portable disk i istedet for cd - kortvarigt.Dette er byttet om igen.

Er der nogen som kan spore mig ind på hvad der er galt og hjælpe lidt her...
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 23:00 #1
Hej og velkommen.
Kan du komme i bios?
Avatar billede LarsKaae Nybegynder
28. februar 2011 - 23:02 #2
nej den starter slet ikke op - som skrevet ingen lys i tastatur eller mus eller skærm - hdd drejer men det er så også det...
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 23:08 #3
lyder umiddelbart som bios/bundkort er stået af.

Man kan tjekke at hhd er intakt ved at koble den til en anden pc eller en sata/ide adapter. Jeg regner med du vil passe på nogle data.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43
Avatar billede MadsStiig Nybegynder
01. marts 2011 - 13:53 #4
Du har vel ikke tilfældigvis lavet en backup af CIOS inden opdateringen? Det kunne godt være den, der er gået galt...
Avatar billede MadsStiig Nybegynder
01. marts 2011 - 13:54 #5
... Der skulle selvfølgelig have stået BIOS ...
Avatar billede 4byssal Nybegynder
01. marts 2011 - 17:01 #6
Jeg har nogenlunde haft det samme problem. Det lyder som om, at det er dit grafikkort den er gal med. Hvis du ikke har udelukket dette, så prøv at lån et kort fra en af dine venner, hvis det er muligt.
Prøv altid at udelukke de billigste løsninger, inden at man begynder på de større og dyrere løsninger.

Hvis du finder frem til, at det er grafikkortet, så prøv at se efter støv, tjek om ledningerne, der går fra grafikkortet til din psu er intakte, tjek om der er ordentlig cirkulation af luft. Er din psu på nok Watt i forhold til hvad grafikkortet kræver?

Hvis det virker med din vens kort, så er der ikke andet at gøre, end at investere i et nyt kort. En midlertidig løsning på dit kort kan dog være at putte det i ovnen på 185C i ca. 5 minutter. Dette har jeg selv gjort med mit, og det virker fint nu. (HUSK DOG AT FJERNE ALLE PLASTIKGENSTANDE, OG HVIS DET ER MULIGT, SÅ PUT KUN SELVE GRAFIKKORTET I OVNEN, UDEN KØLER OSV.)

Hvis du føler, at du har brug for mere information ang. "the oven trick", så gå ind på denne hjemmeside, og læs lidt nærmere!

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=606658

Håber at dette har hjulpet!
Avatar billede 4byssal Nybegynder
01. marts 2011 - 17:02 #7
Forresten, hvornår er den begyndt at opføre sig mærkeligt? Hvor gammel er den? Er der stadig garanti på den?
Avatar billede LarsKaae Nybegynder
01. marts 2011 - 20:32 #8
Tak for jeres svar...

Jeg springer lige ovnen over og er anbefalet af en god ven, at prøve grafikkortet....

Desuden vil jeg checke alle forbindelser igennem.

Mit grafikkort Nvidia gtx 460 er under ½ år gammelt, min Acer computer er ca. 2 år gammel og min PSU på 500 w er også ½ år gammelt.

Og jeg har selv et grafikkort jeg kan prøve med...

så jeg vender lige tilbage når jeg har afprøvet par ting...
Avatar billede LarsKaae Nybegynder
10. marts 2011 - 19:34 #9
Så har jeg haft tid til at kigge et par ting igennem.

Det er ikke mit grafik kort.

Jeg har forsøgt at tage batteriet ud af bundkortet - intet resultat.

Jeg har forsøgt med andre ramklodser - intet resultat.

PSU er helt ny - fungere perfekt.

HDD burde det ikke være da bios slet ikke starter op...

Jeg har mine bange anelser om, at det er bundkortet der er steget af....
Avatar billede LarsKaae Nybegynder
27. marts 2011 - 22:03 #10
motherboardet er stået af...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2011 - 22:08 #11