Avatar billede Mortimer12 Nybegynder
28. februar 2011 - 13:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET Ekstra fil ifm. debug/publish

Jeg har en XML-fil som jeg gerne vil have kopieret med ud når jeg debugger og publicerer, men jeg kan ikke finde ud af hvordan i Visual Studio 2010.

Jeg har kreeret en ny XML-fil i VS og den er således added korrekt til projektet. Når jeg trykker F5 vil jeg så gerne have at jeg kan tilgå filen via http://localhost:xxxx/fil.xml eksempelvis.

Jeg formoder det også har noget at gør med filens Build Action, men som jeg har læst om de forskellige er der ikke én, der bare inkluderer filen umiddelbart.

Hvordan gør man?
Avatar billede Mortimer12 Nybegynder
28. februar 2011 - 13:54 #1
Jeg har også valgt Copy to Output directory -> Copy always
Avatar billede Mortimer12 Nybegynder
28. februar 2011 - 14:08 #2
Jeg har fundet ud af at få læst fra filen via App_Data mapen og Server.MapPath.

Kan man gemme en fil i App_Data?
Avatar billede BufferUnderrun Nybegynder
28. februar 2011 - 14:28 #3
Ja, App_Data er beregnet til datafiler (som XML). De er dog sikret, så du kun kan læse dem vha. din kode (f.eks. loade dem ind i ASP.NET), men du kan ikke hente dem direkte vha. en URL.

Så hvis du lægger den der kan du bruge den i din kode, men ikke vha. en http://localhost... URL som du foreslår.
Avatar billede Mortimer12 Nybegynder
11. marts 2011 - 09:08 #4
Jeg fik det ikke rigtigt løst, men fandt en anden måde at opnå det jeg ønskede. Du er velkommen til at lægge svar og modtage point.
Avatar billede Mortimer12 Nybegynder
23. marts 2012 - 21:26 #5
Lukker