Avatar billede NoiZeX Nybegynder
26. februar 2011 - 22:51 Der er 20 kommentarer

Min skærm virker kun engang imellem.(stationær computer)

Hej alle, Jeg har en Packard bell Stationær computer, hvor jeg har sat en 24" fujitsu skærm til.
En dag blev jeg træt af mit tower, og købte et nyt.
Jeg skiftede alle delene over i det andet tower, og alt gik fint.
Jeg startede computeren og den virkede præcis som før.

En uges tid efter virkede min skærm pludselig ikke, jeg tænkte det kunne være snavs, så jeg gjorde mit tower rent, tog mit grafikkort ud og rensede det med det der uld man bruger.
Da jeg satte det i, virkede den igen. 3 dage efter gik den i sort igen. og nu virker den kun engang imellem.

Sætter jeg skærmen op i det skærm-slot der er på selve motherboarded, virker den med det samme.

Min kammerat siger det muligvis kan være min PSU, fordi der er 1 ekstra blæser med neon i mit nye tower, men har prøvet at tage den fra, med samme resultat, skærmen virker ikke.

Når jeg sætter skærmen til i grafikkort-slottet, går skærmen på standby (som når man sætter computeren i dvale), så jeg ved at den har forbindelse, men den viser ingen ting.
Computeren er under et halv år gammelt.
Den bipper kun 1 gang under opstart (som den altid har gjort)
Jeg har kigget inde i enhedshåndtering, og den siger alt virker som det skal.

Håber en af jer har en løsning!
Avatar billede Red0z Nybegynder
26. februar 2011 - 23:17 #1
Vil tro der er sket noget med grafikkortet, har du et andet du kan sætte i for at tjekke dette ?
Avatar billede NoiZeX Nybegynder
27. februar 2011 - 00:24 #2
Nej det har jeg desværre ikke, men kan jo prøve at skaffe et, har nemlig tænkt samme tanke, men burde det ikke være totalt kaput hvis det var grafikkortet? altså, skærmen virker jo engang imellem.
Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
27. februar 2011 - 00:41 #3
Hvis du ikke her noget grafik kort i nu ved jeg ikke så maget om det så følger lige med idenne

men hvis man ikke her noget grafik kort så skulle computeren væl slæt ikke kunne vise noget

er ikke 100 % sikker

/Michael
www.snubii.dk
www.snubii.com
Avatar billede Red0z Nybegynder
27. februar 2011 - 01:34 #4
NoiZeX - Well, det kan ske at graffikortet kan reagere på en hvís situation, og hver gang den opstår fejler det og slukker skærmen, og i andre situationer kan det køre optimalt.
Derfor kunne det være meget godt at teste om det er det enkelte graffikort før man tester andetsteds. Ved mindre der selvfølgelig er nogle Software mæssige ting man kan tjekke op på, som f.eks at opdatere til nyeste mulige driver.

DiscSunshine - Sandt nok, hvis du ikke har et grafikkort er chancen at der ikke bliver vist et billede til skærmen, dog i dette tilfælde har NoiZeX både et OnBoard graffikort, og et tilføjet grafikkort. I dette tilfælde er problemet dog periodisk på hans tilføjede graffikort.
Avatar billede NoiZeX Nybegynder
27. februar 2011 - 08:09 #5
Når jeg går ind i enhedshåndtering og Dxdiag siger den bare Standard VGA under skærm kort.
når man starter computeren virker den som den skal, men når man slukker den er den meget langsom om at lukke ned, kan dette have noget med grafikkortet også?
Jeg vil prøve at omfomatere den og opdatere alle drivere.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 11:05 #6
"det der uld man bruger." Hvad er det for noget??

Når jeg skiller hardware fra bundkortet bruger jeg en vatpind med isopropylalkohol (båndoptager rens) til at affedte kontaktfladerne med.
Alternativt kan man tage et stykke alm. kopipapir og tørre over. Har aldrig hørt om noget "uld" til dette.
Jeg tror nemlig du har dårlig forbindelse mellem grafik kort og bundkort pga støv og fedtfingre.
Avatar billede NoiZeX Nybegynder
27. februar 2011 - 11:45 #7
kan ikke huske hvad det hedder, købte det via nettet.
okay, og hvordan skal jeg rense det? nede i grafikkort-slottet på bundkortet eller?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 11:52 #8
Slottet puster man fri for støv med tykluft på dåse, og selve bundkortets kontaktflader tørres med en vatpind med isopropylalkohol.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 11:53 #9
Husk at tage fat i kabinettet for at aflade for statisk elektricitet, da det er følsomme ting derinde.
Specielt ram er meget følsomme.
Avatar billede NoiZeX Nybegynder
27. februar 2011 - 12:11 #10
Vil jeg lige prøve, kan man bruge andet end isopropylalkohol?
sprit eller noget man har i huset?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 12:26 #11
Har ikke brugt andet må jeg indrømme. Der er ingen tvivl om det skal være et produkt der fordamper forholdsvis hurtigt, og ikke må have ætsende egenskaber.
Avatar billede NoiZeX Nybegynder
27. februar 2011 - 12:47 #12
Jeg har læst lidt på nettet, og kan heller ikke finde nogen der har brugt sprit, læste om en der brugte neglelak fjerner og brændte sit bundkort af haha..
Men prøver med en gang sprit, og så må den lige stå og tørrer.
Avatar billede NoiZeX Nybegynder
27. februar 2011 - 13:13 #13
!!! så der gang i geden!
Men, jeg giver den lige et par timer og ser om den virker, So far so good. og sprit virkede perfekt! (AD med skidt)
Underlidt der var så meget støv når den bliver støvsuget hver uge.
Well, jeg skriver igen senere :)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 13:19 #14
Super.
Avatar billede NoiZeX Nybegynder
27. februar 2011 - 14:18 #15
Sådan, den virkede fra jeg skrev til nu, har genstartet et par gange og uden problemer, problemet er at jeg ville sætte min ekstra blæser til, og en switch til mit neon.
Efter jeg satte dette til, virker skærmen ikke igen.
Blæseren og switchen er begge UDEN neon/lys, bare simple i plastik.
Grafikkortet rensede jeg også for støv før, tog enda blæseren af og rensede nedenunder, det er ikke varmt, og skærmen virkede perfekt da det var virkede.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 17:21 #16
Så drænes din cpu sikkert for meget til at trække det hele.
Avatar billede NoiZeX Nybegynder
28. februar 2011 - 06:54 #17
jeg tror jeg fandt løsningen, min computer er helt død nu, lod den stå 3 timer igår og opdatere, da jeg kom hjem var skærmen død, tænkte det nok var standby, så prøvede at vække den uden held.
Når jeg tænder den er skærmen sort(uasnet hvilket slot jeg bruger).
og computeren giver intet bip, så tror jeg vil skifte bundkort og PSU :).
Når jeg har svar bliver pointene uddelt! Tusind tak for hjælpen alle!
Fedt at blive taget så godt imod ^^
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 18:33 #18
Velbekomme. Vi hører nærmere fra dig.
Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
03. marts 2011 - 19:57 #19
ok tak får svaret Red0z
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2012 - 08:23 #20
faldt lige over denne gamle tråd ved et tilfælde.
har du fundet svaret?