Avatar billede Pancake Nybegynder
26. februar 2011 - 16:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny fladskærm? Hvilken?

Hey alle.

Jeg er på udkig efter et helt nyt fladskærm og før har jeg bare haft et almindeligt gammelt og ikke mindst stort tv så jeg har ingen anelse om hvad jeg skal vælge.
Det skal helst være mellem 23" og 26" og der skal være indbygget dvd og ikke koste det hvide ude af øjnene. Ellers har jeg ikke rigtig nogle krav, men jeg ville høre hvad der er bedst af mærker osv. hvis nogle af jer havde styr på det?

Jeg har selv kigget lidt i blade osv. og har fundet et i Aldi. Det er en Medion LCD-TV, 23", (MEDION LIFE P14035) med Full HD og indbygget DVD til 1799 kr.

Så har jeg fundet en i Bilka. Det er en Prosonic LCD-TV, 23", (PBT-23000) med Full HD og også indbygget DVD, men til 1999 kr.

Så det er jo sådan set bare prisen og mærket der er forskellen på det. Men jeg håber at I kan hjælpe med at finde ud af hvilken det skal være, og hvilke mærker jeg skal gå efter.

Mvh. Anne.
Avatar billede repsakasper Juniormester
26. februar 2011 - 17:34 #1
Hej Anne

Nu ved jeg ikke præcist hvad fjernsynet skal bruges til, eller kender dit budget til fjernsynet, men kan anbefale en af mærket Amitech:
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/227325/Amitech-24L390.html

Den har også Full HD, er 24", har DVD og HDMI, samt DVB-t og -c tuner, dvs du kan se de digitale kanaler, det kører jo ikka analog ret mange steder i dag :) - Det er også LED skærm, dvs. at strømforbruget er meget lavt, i forhold til et LCD Tv. Så selvom den koster 2.399 kr. så vil du kunne spare i længden, på strøm.

Det er mit bud til et fjernsyn til en rimelig pris.
Ved selvfølgelig ikke, om det skal bruges til at se fjernsyn på, eller bare DVD, eller hvor meget det skal bruges :)

Mvh Kasper
Avatar billede claes57 Ekspert
26. februar 2011 - 17:47 #2
umiddelbart:
medion kan optage til usb (stick eller harddisk)
prosonic kan fås i hvid (hvis det er bedre i stuen)
jeg ville nok selv tage medion pga optage-mulighed.
Avatar billede Pancake Nybegynder
26. februar 2011 - 19:50 #3
Tak for svaret, men er der nogle andre mærker du ville anbefale istedet?
Avatar billede repsakasper Juniormester
26. februar 2011 - 21:24 #4
Hvis det er mærker du mest søger, så vil jeg altid anbefale mærker som Sony, Panasonic, Samsung og Grundig, disse ligger dog ikke i den billige ende, hvis man kan sige det sådan.

Mærker som ofte har DVD, ligger i størrelsen og prisklassen du søger, er LG, Philips Prosonic (Som du selv har sagt, ville dog nok søge lidt mere efter et Prosonic TV, f.eks. Prosonic W23F6D - Også i Bilka, til samme pris, denne har dog muligheden, som Claes fremhæver, altså muligheden for USB optagelse).

Håber du kan bruge det til noget :)
- Det er altid svært at skaffe ny teknologi til hjemmet.
Avatar billede Pancake Nybegynder
26. februar 2011 - 23:21 #5
Okay mange tak. Det var egentlig svaret på mit spørgsmål ;-)).
Avatar billede repsakasper Juniormester
26. februar 2011 - 23:39 #6
Lyder godt, håber du finder noget du kan bruge ;)
Avatar billede Pancake Nybegynder
26. februar 2011 - 23:43 #7
Mange tak :)
Avatar billede martin_moth Mester
27. februar 2011 - 14:35 #8
Avatar billede Pancake Nybegynder
27. februar 2011 - 16:27 #9
Tak for det ;-)