Avatar billede shortybear Nybegynder
25. februar 2011 - 21:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

formatere hdd med win 7 (der bootes fra, men hvor systemet kører fra en anden)

Hej :)

Jeg har lige købt nye computerdele, med SSD harddisk inkluderet, og skulle installere win 7. Men har installeret win 7 64 bit på SSD'en mens den gamle windows 7 64 var kørende (kunne ikke boote op på DVD'en).

Er det forstået rigtigt at jeg så har fået lavet mig en multiboot OS med win 7 64 bit? og hvordan får jeg lige formateret HDD'en, så den kun booter op fra SSD'en?

har forsøgt og formatere den med EASUS partition, via windows administrator/diskhåntering. + forsøgt at boote op fra SSD'en, men uden held.

På forhånd tak!

Shortybear
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2011 - 22:46 #1
Ja du har fået lavet dig en dual boot. Dit problem er, at bootfilerne ligger på den gamle HDD. Men jeg formoder, at de kan kopieres over på SSD'en.
Men prøv først at boote op på DVDén kun med SSD'en tilsluttet, gå ind under reparer og se på mulighederne. Jeg ved ikke om det kan klares den vej, men det er da et forsøg værd.
Avatar billede thov Forsker
25. februar 2011 - 23:27 #2
Du har en bootloader hvor begge systemer optræder.
Bootloaderen kan redigeres med EasyBCD http://neosmart.net/dl.php?id=1
Avatar billede shortybear Nybegynder
27. februar 2011 - 11:40 #3
har kigget lidt på EasyBCD og har prøvet, men uden held?

har du en lille to do liste så jeg kan se om jeg gør det rigtigt?
Avatar billede shortybear Nybegynder
03. marts 2011 - 19:52 #4
Fandt ud af det :) fik den til og boote op på SSD vha. EasyBCD. jeg siger tak :D

*Turn2go: kunne desværre ikke få den til og boote op på DVDen, den kom med en fejlmelding, som jeg ikke kunne få lavet. forsøgte at kopiere dem over, men da filerne bruges, er dette ikke muligt, men tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 00:56 #5
OK, men var det så ikke Thov, som skulle have point:)
Avatar billede shortybear Nybegynder
04. marts 2011 - 06:45 #6
Jo det er det, men kan ikke give point til ham med mindre han ligger et svar som "løsning og pointgivning" ? :)
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2011 - 15:20 #7
Hvis man har fået hjælp, skal man selv bede hjælperen om at lægge et svar:)