Avatar billede Highhill Nybegynder
25. februar 2011 - 15:07 Der er 6 kommentarer

Den nye macbookpro 13" vs Dell xps

Hej alle
Jeg står i den situation, at at jeg skal til at købe en ny bærbar. Jeg har på det seneste kraftigt gået og overvejet at købe en mac, men jeg er ikke sikker på om den opfylder mine krav.

Den skal bruges til at studere på og så spiller jeg jævnligt(World of Warcraft)
Kan en macbookpro klare 13" klare det, for ellers har jeg lidt overvejet en dell xps, der er billigere og ser ud til at have et kraftigere grafikkort - en mac virker dog utrolig lækker.

Er det eventuelt nogle der har erfaringer med gaming på en macbookpro?

Macbookpro 13": http://www.apple.com/dk/why-mac/compare/notebooks.html

Dell xps 15": http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xps-15?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&~ck=mn

Kh
Den splittede
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
25. februar 2011 - 15:20 #1
Jeg sidder med en Macbook Pro 13". Det er dog begrænset, hvad jeg spiller. Jeg spiller kun HoN og det kræver vel ikke særlig meget. Jeg har også spillet 2-3 baner Starcraft.

Det fungerer fint, men skærmen er måske lidt lille. Hvis du skal bruge den meget til spil, så bør du måske overveje en ekstra gang om det skal være en Macbook.

En Mac er lækker, men det er på grund af designet, og det betaler man altså også for. Jeg er meget glad for min, men man savner nu også Windows en gang imellem :)
Avatar billede KHHP Juniormester
25. februar 2011 - 15:22 #2
Udfra specs, ville jeg mene at du skal købe Dell XPS, da MacBook Pro 13", har et ringe grafikkort når det kommer til gaming, selv WoW. Der er du bedre stille med Dell XPS'ens Geforce Go 420M.

Men ja, en MacBook Pro er en lækker maskine, og hvis du virkelig brænder for en Mac, så køb en 15" MacBook Pro, den kan trække alt indenfor spil, med det noget kraftige AMD HD6xxx Series grafikkort.
Avatar billede Highhill Nybegynder
25. februar 2011 - 23:02 #3
har overvejet det lidt, og er kommet frem til at jeg godt kan bruge min gamle bærbar til gaming og så gøre alt andet på min nye bærbar. Er en mac at fortrække her, frem for andre?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
26. februar 2011 - 12:31 #4
Det er ren smag og behag.

Fordelene ved en Mac ligger i min mening i en god skærm, lækkert design, fantastisk trackpad.

Men man betaler altså også en del for bare designet. Der er mange, der er vilde med Mac's styresystem også.  Jeg må dog indrømme, at jeg synes Windows er langt bedre.
Avatar billede Highhill Nybegynder
27. februar 2011 - 15:16 #5
Til gaming er det så kun grafikkortet der spiller ind på hvor mange fps man har, eller har processoren og noget at sige?(Jeg er ikke så meget inde i det) :>
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
15. marts 2011 - 07:46 #6
Der vil jeg referer til
http://www.eksperten.dk/spm/932748