Avatar billede Skypilot Nybegynder
25. februar 2011 - 11:25 Der er 3 kommentarer

MPEG til DVD - visning på tv via dvd-afspiller beskærer billedet?

Hej - jeg har et problem med at lave DVD kopier af mine hjemmevideoer.

Jeg klipper video sammen i CyberLink Power Director, i format 16:9. Når jeg producerer en færdig film til MPEG-format spilles den uden problemer i VLC eller MediaPlayer.

Når jeg så vil have filmen over på en DVD og se den på et tv, beskæres billedet på fjernsynet, således at ca. 20% af billedet i den ene side mangler.

Har prøvet med følgende metoder for brænding af DVD:
- Via Windows DVD maker
- Via Power Producer
- og direkte ved brug af Power Director, uden først at lave filmen til MPEG-format.

Hjælp søges, da det ikke er fedt at mangle store dele af billedet når man vil vise en film.
Avatar billede frem-ad Professor
25. februar 2011 - 13:40 #1
Har været ude for det, så kører jeg den lige igennem en form for proces når den skal brændes.

Der bruger jeg ConvetXtoDVD. men den koster.

Men så er der også DVDflick du kan hente den her  http://www.dvdflick.net/ gratis så skulle det gerne fungere
Avatar billede trav4u2 Novice
14. marts 2011 - 23:35 #2
Prøv evt. at indstille DVD-afspilleren manuelt til at den skal læse skiven som 16:9
Avatar billede frem-ad Professor
26. juni 2011 - 10:01 #3
Er du kommet frem til et resultat?????????