Avatar billede siphon Nybegynder
24. februar 2011 - 10:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Domæne peger på serveren iis opfanger det ikke.

Hej allesammen.

Jeg sidder med et problem jeg aldrig har oplevet før, mit domæne peger på den rigtige NS som videre stiller det til den rigtige IP. Problemet er dog at IIS'en ikke opfanger requesten og ikke viser siden som er opsat i IIS'en der imod bliver den bare timed out.

Nogen der har en idé til hvad der kan være i vejen ?

OPSÆTNING:

Domæne: example.com
NS: example.com ARECORD 192.168.1.1( fiktiv ip addresse :P )

IIS Header: example.com

Har tjekket med forskellige software eks. wfetch - og fejlen sker i IIS ikke på NS'en.
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. februar 2011 - 10:51 #1
Når du skriver "NS: example.com ARECORD 192.168.1.1" mener du så:
1) at navneserveren for example.com er 192.168.1.1
2) at der er oprettet en A-record for example.com som peger på 192.168.1.1?

Problemet kan meget vel skyldes forkert DNS opsætning, eller forkert opsætning af IIS'en, det er dog svært at sige noget om, når du ikke vil ud med domænenavnet.

Hvilken version af IIS'en er der i øvrigt tale om?
Avatar billede siphon Nybegynder
24. februar 2011 - 11:05 #2
Domænet er: anneleneb.dk

Sagen er den at det peger på min server og har opsat serveren som alle mine andre hjemmesider - men det virker bare ikke - har forsøgt forfra mange gange og søgt på nettet men problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvor problemet er :D
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. februar 2011 - 13:23 #3
Den IP domænet peger på, svarer ikke på port 80. Så mit bud er:

1) Manglende portforwarding eller en firewall regel som tillader trafik på port 80. Enten på router eller software firewall.
2) IIS'en svarer på en anden port end 80.
3) IIS'en er stoppet.
4) DNS peger på en forkert IP.
Avatar billede siphon Nybegynder
24. februar 2011 - 13:42 #4
IP svarer på port 80 den hoster bla. www.reprohuset.dk - www.hairtrend.dk - www.frisormester.dk og mange andre sites.

IP adressen er korrekt og IIS'en kører.

Så ingen af de problemstillinger er svaret. :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. februar 2011 - 13:56 #5
Hmm... DNS er udelukket, det er sat korrekt op.

Hvilken firewall er der foran serveren? Kan den filtrere trafik ud fra domænenavne, eller fungerer den udelukkende på portniveau?
Avatar billede siphon Nybegynder
24. februar 2011 - 13:58 #6
Ved ikke vores hosting firma står for den - men har lavet over 20 sites på serveren og aldrig mødt nogen problemer før med dette site - har dog lige fået et opkald fra vores host at de har haft en fejl på deres NS system da domænet blev oprettet og det godt kan være skyld i det - så vi må se om ikke det går i orden i løbet af dagen :)
Avatar billede siphon Nybegynder
24. februar 2011 - 15:54 #7
Hej Spotgun

Det viste sig du havde delvist ret.

sagen er den at hos mit hosting firma havde de en fejl der gjorde at når jeg tastede en ip adresse ind ændrede systemet den til en anden - så det var forkerte ip adresse alligevel ( Den ændrede et enkelt tal ).

Det hele er fikset og kører nu - hvis du poster et svar skal du have dine fortjente points :D
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. februar 2011 - 16:28 #8
Værsgo.