Avatar billede powerpunk Nybegynder
23. februar 2011 - 09:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Genetablering af uformatteret USB-stick

Hej eksperter.

Jeg har en USB-stick, som tilsyneladende har fået lidt bøvl med sit filsystem...

Når jeg sætter den i porten får jeg en meddelelse om at den er uformatteret og at den skal formatteres før jeg kan bruge den.

Det er selvfølgelig i sig selv lidt alarmerende - men da jeg ikke havde vigtige data på den valgte jeg i første omgang at acceptere. Efterfølgende får jeg en besked om at disken ikke kan formatteres.

Jeg kører win7. I disk-manageren optræder stick'en som 'unpartitioned' - men der er tilsyneladende ikke mulighed for at oprette en ny partition...

Findes der en nogenlunde nem måde at få liv i sådan en USB stick igen, eller skal jeg bare acceptere at den er død...
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2011 - 09:52 #1
mange er gået denne vej og fået dem til at virke igen

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

m.v.h
Avatar billede 4byssal Nybegynder
23. februar 2011 - 22:24 #2
Har du nogen anelse om hvad, der har fået kortet til lige pludselig at opføre sig sådan ?

Jeg havde selv lidt problemer med mit usb-stik, da jeg ville prøve at lave et bootable usb-stik. Efter jeg havde lavet det om til et drev på min pc, duede det lige pludselig ikke på min PS3.

Prøv i stedet at formatere det manuelt! Dette skulle du meget gerne kunne gøre ved at højreklikke på stikket ind i Computer. Klik derefter egenskaber og så funktioner. Der burde meget gerne ligge noget, som kan hjælpe. Hæng mig dog ikke op på det, da jeg ikke lige har usb-stikket ved mig lige nu.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
24. februar 2011 - 08:22 #3
Vi havde et strømudfald forleden, som tilsyneladende tog livet af min ene skærm... Det kunne muligvis have noget med sagen at gøre, da usb-nøglen også sad i da...

Jeg prøvede at formattere, men fik i første omgang at vide at nøglen var skrivebeskyttet (Der er ellers ikke nogen fysisk switch til det...)

Efter en genstart fik jeg lov at formattere den, og den synes nu pludselig at være læsbar igen... dog med en mindre kapacitet end før...? Hvordan kan det være? Og kan jeg gøre noget ved det?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2011 - 17:47 #4
har du ikke set link "1
Avatar billede powerpunk Nybegynder
25. februar 2011 - 08:59 #5
Jo.

Men jeg synes ikke den synes at kunne gøre noget, jeg ikke kan med en helt almindelig disk manager dialog...
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2011 - 09:45 #6
har du prøvet

hvis alle andre ting ikke virker er det deb vej og virker den ikke er usb død

hvis du ikke prøver vores forslag så hvorfor skriver du så
Avatar billede powerpunk Nybegynder
25. februar 2011 - 09:59 #7
Naturligvis har jeg prøvet - ellers havde jeg jo ikke kunnet fortælle at det værktøj du foreslår ikke er andet en en 'format...'-dialog i lidt pænere indpakning... Har du selv prøvet den?

Hvis du nu havde læst mit ovenstående svar til 4byssals indlæg ville du have set at det til sidst lykkedes at få liv i nøglen - dog med reduceret kapacitet efter formatteringen... hvilket undrer mig.

Hvis du ikke gider at sætte dig ind i de værktøjer du foreslår, hvorfor foreslår du dem så...
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2011 - 10:32 #8
nu er det ikke for at være ubehagelig jeg skriver det
jeg kan bare ikke se det du skriver du har forsøgt med mit forslag

selvfølgelig har jeg prøvet den eller vidste jeg jo ikke om den virker - det har den gjort i de tilfælde jeg har haft brug for det
længere er den ikke
Avatar billede powerpunk Nybegynder
25. februar 2011 - 10:45 #9
Fair nok. Jeg blev bare lidt provokeret af din sidste udgangsreplik, da jeg faktisk havde prøvet dit forslag af - jeg syntes bare ikke den foreslåede applikation var særlig brugbar...

Men nu er der da liv i dimsen i det mindste... :-/

Hvis i nu begge to smider et svar kan i jo deles om point'sne..

Tak for jeres tid, og ha' en god dag :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2011 - 10:55 #10
se bort fra mig
Avatar billede 4byssal Nybegynder
02. marts 2011 - 15:55 #11
Jeg tror ikke der er så meget at gøre ved den mindre kapacitet. Hvis det var mig selv, ville jeg bare være glad for at det fungerer igen, og at jeg selv havde fået den til fungere!

Hvis du alligevel sidder og bliver lidt irriteret over, at den ikke kan indeholde så meget, som den kunne inden fejlen skete, så tror jeg der er andre der har haft samme problem før dig, og de har garanteret søgt hjælp (så tror google endnu en gang vil være menneskets bedste ven!)

Ellers er der ikke andet at gøre, end at købe et nyt stik, som du sikkert kan finde billigt på nettet på tilbud eller måske i Bilka!