Avatar billede trenskow Nybegynder
22. februar 2011 - 21:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar aflader i sleep

Hej

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig

Jeg har en Lenovo T60 med WinXP installeret, og som nu er begyndt at aflade batteri  mens den er i sleep mode.

Det er noget som den er begyndt med for en måneds tid siden, og jeg kan ikke hitte ud ad hvad der er galt.
Førhen når jeg jeg lukkede låget på den bærbare, så gik den i sleep mode, og jeg kunne tænde den igen flere timer senere, og batteri niveauet var det samme som da jeg lukkede den.

Nu er der bare mindre og mindre strøm på, og lader jeg den stå en dag, så er batteriet helt tomt når jeg vil åbne den igen.

Jeg har for nylig installeret nye ram i den, kan det have noget at sige? Eller er det XP som ikke får slukket for det hele inden den går i sleep mode?

Findes der værktøj til at se hvad der dræner for strøm?
22. februar 2011 - 21:27 #1
... og du er sikker på at der er valgt DVALE/SLEEP og ikke STANDBY ?
Check det i STRØMSTYRING ...

---

Husk dine tidligere spørgsmål Point ude: 487 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/trenskow
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede trenskow Nybegynder
22. februar 2011 - 21:33 #2
Har lige kontrolleret. Den er sat til Sleep.
22. februar 2011 - 21:50 #3
Skud: Deaktiver DVALE/SLEEP -> Genstart -> aktiver DVALE/SLEEP -> ???
Avatar billede trenskow Nybegynder
23. februar 2011 - 00:55 #4
Hmm..
Du har måske ret i noget der.
Har lige deaktiveret sleep, og genstartet maskinen.
Nu kan jeg kun vælge Standy og Hibernation. Sleep er væk !

Hvordan får jeg lige den mulighed tilbage så?
23. februar 2011 - 06:38 #5
... strømstyring - Fanen [Dvale] (Den sidste i listen) ... [X] Aktiver Dvale - [Anvend] - ...
Avatar billede trenskow Nybegynder
21. august 2011 - 23:56 #6
Hejsa
Vil du smide et svar så jeg kan lukke tråden?
22. august 2011 - 07:01 #7
Ping...