Avatar billede simondid Nybegynder
21. februar 2011 - 21:37 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

eclipse at arbejde flere personer på et projekt

hey

skal lige høre om der er nogle der ved hvordan man bedst arbejder flere personer på et projekt på flere forskellige computere ??
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2011 - 21:47 #1
installer eller brug en eksisterende CVS eller SVN server

og lad de forskellige Eclipse brugere samarbejde via CVS/SVN

CVS/SVN eksisterer for at løse det problem
Avatar billede danco Nybegynder
21. februar 2011 - 21:53 #2
Som Arne siger vil jeg også anbefale dig at gøre brug af en SVN service til formålet.
Jeg har selv erfaringer med at have en fælles mappe på dropbox, men her mangler der noget versionstyring. Så helt klart, CVS eller SVN der er vejen frem.
Avatar billede simondid Nybegynder
21. februar 2011 - 21:55 #3
okay lyder godt hvordan er det lige man setter det op har kikket lidt rundt men har ikke kunne finde noget :-( ????
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2011 - 21:57 #4
Enten køber i en service ude i byen så I alle kan sidde derhjemme og bruge den.

(muligvis kan I sågar finde en gratis service)

Eller hvis I sidder samlet så installerer en CVS eller SVN server en maskine på lokal nettet.

Det er ikke svært.
Avatar billede simondid Nybegynder
21. februar 2011 - 21:58 #5
til mac og windows
Avatar billede simondid Nybegynder
21. februar 2011 - 22:04 #6
bare et skud i tågen nogle der ved om man så kan sette sådan en csv server op på en qnap ???
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2011 - 22:09 #7
CVS og SVN klienter er lavet i Java og kan bruges af Eclipse på alle platforme

du skal have en CVS eller SVN server - til Windows er der bl.a. CVSNT og VisualSVN
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2011 - 22:10 #8
jeg mener at CVS klienten kommer med Eclipse mens SVN klienten kan hentes via Eclipse update

ingen anelse om qnap
Avatar billede simondid Nybegynder
21. februar 2011 - 22:11 #9
hvad er så bedst?? csv eller svn
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2011 - 22:17 #10
SVN er nyere og må vel betragtes som værende bedre.

Jeg tror dog ikke at forskellen betyder noget for jer.

(jeg har så mere erfaring med Eclipse og CVS men ...)
Avatar billede simondid Nybegynder
21. februar 2011 - 22:19 #11
okay så vidt jeg kan se så findes der ikke noget svn cvs softwear der er gratis kan det passe
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2011 - 22:21 #12
Nej.

klienter kommer / kan hentes gratis med Eclipse

de to servere jeg gav navnene på er gratis (eller findes ihvertfald i en gratis udgave)
Avatar billede simondid Nybegynder
21. februar 2011 - 22:42 #13
tror sku bare jeg bruger ftp kan ikke finde ud af at sette cvs eller svn op og fatter brik.

hvis i har lyst kunne jeg godt bruge lidt hjælp hvis i ved hvordan man setter det op privat gratis men så skal vi nok klare det over skype eller noget andet
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2011 - 03:32 #14
Er du igang med en IT uddannelse?
Avatar billede simondid Nybegynder
22. februar 2011 - 12:11 #15
nop er kun som fritids project sammen med 2 venner
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2011 - 02:38 #16
Fordi hvis du var igang med en IT uddannelse så burde du helt klart lære source control.

Stort set alle bruger det.
Avatar billede joller10 Nybegynder
26. februar 2011 - 01:39 #17
Du kan installere Dropbox.
Derefter:
1. Del dit projekt
2. Inviter de andre medlemmer til projektet via. dropbox

Har selv brugt det til projekter, og det virker!
Avatar billede simondid Nybegynder
26. februar 2011 - 01:41 #18
også det vi gør arne v gider du ikke smide et svar så du kan få point får dit arbejde
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2011 - 01:44 #19
OK
Avatar billede simondid Nybegynder
26. februar 2011 - 01:46 #20
hey tænkte på arne v du har ikke en server med svn på jeg kan få lov til at lege lidt med for a se hvordan det virker inden vi lejer server plads??
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2011 - 01:56 #21
Ikke nogen der er offentlig tilgængelig.

Men sådanne eksisterer.

Se:
  http://www.svnhostingcomparison.com/