Avatar billede tumben Novice
21. februar 2011 - 20:27 Der er 4 kommentarer

mappe et drev fra en nas 710+ hvordan

Hej

jeg sidder med en synology nas 710+ og prøver at blive klogere på hvordan man mapper et drev...jeg kan intet huske fra sidst jeg mappede et drev på en alm maskine !!.

Altså jeg har et nasdrev....sluttet til netværket,,som jeg kan tilgå fra filestation i nas webside..men hvordan bærer jeg mig ad med at mappe drevet...således at det fremgår i computerens " my computer" - jeg er helt blank...drevet i nasen har jo ikke noget bogstav..og jeg kan ikke se det...når jeg søger - er der nogen der har erfaring med hvordan man gør- er det noget med at den bruger jeg er på min maskine...også skal oprettes på nasen ...eller ??????hjælp for hjælpen i hjælp på synologyserveren er total ubrugelig..eller jeg kan ihverttilfælde ikke finde noget som helst om det
Avatar billede chalde Seniormester
21. februar 2011 - 20:51 #1
Synology har en god wiki der giver svar på de fleste spørgsmål, herunder mapping:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_share_data_locally_using_the_Synology_server_as_a_File_Server
Avatar billede RidderRust Nybegynder
22. februar 2011 - 20:04 #2
I en af topmenuerne i stifinder er der en der hedder tilslut netværksdrev.
- Find stien til nassen
- Tildel et drevbogstav
- Vælg knappen "Log på som anden bruger" og skriv login oplysningerne
- Sær hak i opret forbindelse ved logon

Håber dette var brugbart.
Avatar billede tumben Novice
23. februar 2011 - 20:59 #3
har vist fundet ud af det - det virkede da jeg lavede en bruger på nas..som hed det samme som på pc..aner ikke rigtigt hvad jeg laver ...men det virker nu

hvordan er det nu med points ??
Avatar billede RidderRust Nybegynder
23. februar 2011 - 21:04 #4
Grunden til det virker nu er at Windows logger som standart på med de samme brugeroplysninger. Når du mapper drevet, kan du vælge at logge på som anden bruger.

Mvh
Hb