Avatar billede laladkdk Nybegynder
21. februar 2011 - 10:59 Der er 7 kommentarer

Køler kører med kun 400 rpm?

Jeg har for noget tid siden købt en computer fra Sharkgaming.dk (Link: http://www.sharkgaming.dk/index.php/shop/gamingsaet/brutality.html) Har dog købt CPU køler: støjsvag plazir cobber/aluminium (14-24 db) som ekstra. Og kører Windows 7 64bit.

Og her for en uge eller 2 siden er jeg begyndt at få meget lav fps, og via. en anden tråd, vil jeg sige det er sporet frem til at min CPU køler ikke fungerer 100%.

For tiden kører den kun med 400rpm max når jeg spiller spil som BC2, Call of duty, Monday night combat, osv osv.

Og mine temperaturer bliver alt alt for høje og det resultere i at min fps falder og gør spillet... skod.

Så jeg tænkte jeg ville oprette en ny tråd for at få problemet løst. Det skal siges jeg har ingen forstand på dele osv. Så alt hvad jeg ved, står på linket øverst.
Avatar billede caweren Nybegynder
21. februar 2011 - 11:16 #1
har di været inde og sætte en maksimum hastighed på den blæser i din BIOS? Hvis du har, så vær sikker på at den står på Auto.
Avatar billede laladkdk Nybegynder
21. februar 2011 - 11:39 #2
Nej har ikke været inde i min Bios. Men går jeg ud fra at ham der har samlet min pc har gjort. Men altså hvad ved jeg.
Avatar billede laladkdk Nybegynder
21. februar 2011 - 12:40 #3
Har lige været inde i Bios og den står på auto, så det er ikke problemet. Kan det være en driver fejl? Eller noget i den stil? Måske en indstilling på pc'en som kan være gået galt.
Avatar billede ghost3333 Nybegynder
21. februar 2011 - 17:57 #4
Jeg tror at stikket sidder i systemfan.
Prøv at sæt stikket over i cpufan på bundkortet.
Så skulle det virke.
Den er ikke svær at finde
stikket skulle side ved siden cpu køleren.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2011 - 22:08 #5
#4
Mener du den kun er monteret til 5 volt, hvor den skal have 12 volt?
Avatar billede ghost3333 Nybegynder
22. februar 2011 - 00:33 #6
En cpu køler, skal altid være monteret i cpu fan.
Ellers får din CPU, ikke køling nok.
Bios regulerer jo selv hastigheden
afhængig af temperatur.
Sys fan er til en ekstra køler i kabinetet for at skabe bedre
udluftning.
Men nogle cpu kølerer, sidder der en hastigheds regulator på ledningen, den kan være sat på minimum. Har du set efter om der
sidder en på din ???
Avatar billede laladkdk Nybegynder
22. februar 2011 - 18:01 #7
Okay nu skal jeg lige vide, altså jeg skal kigge på mit stik og se om der er en hastigheds regulator? også derefter se om den er i systemfan på bundkortet? Står der systemfan på kortet? Skal lige vide om det er noget jeg kan klare før jeg skiller skidtet ad.