Avatar billede highfi Nybegynder
19. februar 2011 - 20:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende i Outlook 2007

Har pludselig fået problemer med at sende mails.

De ryger bare i udbakken, men sender dem ikke :(

Når jeg tjekker indstillinger for smtp serveren er alt i skønneste orden og hvis jeg trykker test under opsætning skulle alt også være ok.

Kommer ikke med nogen fejl. Har forsøgt mig med helt at slette konto indstillingerne og oprette dem på ny, men uden det ændre noget.
Avatar billede pstidsen Novice
19. februar 2011 - 20:55 #1
Bruger ikke selv Oulook, men Windows Live Mail.

Har selv nogle gange bøvl med de bare ligger i udbakken. Er du på dårligt net?
Avatar billede highfi Nybegynder
19. februar 2011 - 21:17 #2
Nej, og det mest underlige jeg har opdaget er det er kun mail adresser som outlook kender jeg ikke kan sende til. Prøvede lige med en jeg aldrig har sendt til og vupti, sendt afsted uden problemer.
Avatar billede pstidsen Novice
19. februar 2011 - 21:53 #3
Avatar billede pstidsen Novice
19. februar 2011 - 21:55 #4
Avatar billede pstidsen Novice
19. februar 2011 - 21:56 #5
Den sidste er dansk ;)
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. februar 2011 - 04:06 #6
De adresser som din outlook kender, indeholder en fejl af en eller anden art- blanktegn eller noget i den stil. Prøv at slette dine adresser, og skriv dem ind igen, så vil jeg tro, at dit problem forsvinder.
/ptj_11
Avatar billede highfi Nybegynder
20. februar 2011 - 16:48 #7
ptj_11 - det lader til den ikke kan lide det enkelte " som er den har hanført for og efter adressen. Så du må gerne smide et svar.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. februar 2011 - 17:08 #8
Jeg forstår ikke lige det du skriver, løste det dit problem, eller er det stadig det samme?
Når du oplever problemet, er det så, når du vælger i de forslag, som outlook tilbyder dig, eller er det når du væplger fra dine kontaktpersoner?
/ptj_11
Avatar billede highfi Nybegynder
20. februar 2011 - 17:37 #9
Den vil ikke acceptere alle de mail den selv husker fordi de er markeret med "" dvs. "test@test.dk" - men hvis jeg sletter den fra systemet og selv skriver test@test.dk løser det problemet.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. februar 2011 - 19:41 #10
Så kan du forsøge dig med at slå funktionen "Foreslå navne under skrivningen" fra. Ligger under avancerede e-mailfunktioner i outlook 2003. Ved ikke lige, hvor du finder den io outlook 2007, men nu har du en ledetråd. Efter en genstart af outlook, så kan du slå den til igen, så vil jeg tro, at dit problem er forsvundet.
/ptj_11
Avatar billede poolplayer Nybegynder
20. februar 2011 - 19:58 #11
Blot til info - der er en fil som indeholder alle de "tidligere sendte til" adresser, den kan du blot slette, så bliver den genoprettet når du opretter nye email med dine adresser. Stien er så vidt jeg husker. C:\Users\"username"\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook\"username".nk2