Avatar billede tjunk Nybegynder
18. februar 2011 - 15:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er små spil "farlige" ...

Er små spil, hentet fra Internettet "farlige" ?

Så som Wolfenstein, DOOM, Luck Charm De Luxe, Titanic o.s.v
Avatar billede DonTorro Nybegynder
18. februar 2011 - 15:10 #1
Tror ikke dette spørgsmål er tilladt på eksperten.dk
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
18. februar 2011 - 15:39 #2
Jeg går udfra det er freeware spil du tænker på, som lovligt kan downloades.

Det er svært at give et svar på det spørgsmål, for det kommer an på spillet.

Gratis spil og programmer kan indeholde spyware og virus, men langt de fleste vil blot indeholde ad-ware, som f.eks. google toolbar. Ad-ware kan du ofte fravælge under installation.

Mit råd er at inden du downloader og installerer et spil, så lav en søgning på nettet, hvis der er problemer med spillet vil der ofte være andre der advarer om det. Siden/sitet du downloader fra bør du også under søge.

/Casper
Avatar billede magic-mouse Novice
18. februar 2011 - 16:20 #3
Abandonware / Freeware / Shareware er ikke i sig selv farlige, men inficeret med en virus kan de blive det.

Så som Casper siger. Scan igennem filen når den er downloaded, så skulle du være sikker.
Avatar billede powerpointuser Nybegynder
18. februar 2011 - 16:37 #4
Scan gerne igennem med malwarebyte      http://www.malwarebytes.org

Ellers tag denne side: www.virustotal.com

Da de fleste viruser først aktiveres når man "bruger programmet" - kan man nemt hente det og så scanne det
Avatar billede tjunk Nybegynder
19. februar 2011 - 09:58 #5
Tak, ja men så kom med et svar, så I kan få points for jeres hjælp ...
Avatar billede tjunk Nybegynder
20. februar 2011 - 08:40 #6
Hmmm - INGEN vil, åbenbart have deres velfortjente points ?

Så tager jeg dem da selv ...
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
20. februar 2011 - 22:49 #7
Du giver dem 1 dag, det er ikke alle der har tid til at kigge på Eksperten hver dag, du kan da i det mindste give folk en uge
Avatar billede magic-mouse Novice
21. februar 2011 - 11:39 #8
Heinzdmx glem det.

Hvis du kigger på hans historik:
# Censur af politiske Internetsider #
Er små spil "farlige" ...
Hvordan får man en Wares kode ?
"Sjove" sider i Firefox ?

Så vil du se at det er en typisk troller http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet) i forsøg på at få opmærksomhed.

Og flere forsøg på at få sure reaktioner, samt skabe dårlig stemning. Hvilket også delvist fungerede hvis du kigger på #1.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. februar 2011 - 15:08 #9
Du har nok ret magic-mouse

Men man da sige han ikke er en særlig god en af slagsen.