Avatar billede petert Forsker
18. februar 2011 - 13:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oversættelse ved hjælp af FileMaker

Hej Alle
Jeg har kontakt med en persom i USA der har lavet et lille progran i FileMaker pro med Engelsk sprog.
Jeg skal nu oversætte nogle tekster Engelsk til Dansk, på skærmskabelonerne, samt nogle info tekster (der forklarer hvad der skal tastes ind i pågældende rubrik) script der popper up når man kører musen hen over dem.
Skal jeg bruge FILEMaker pro 11 eller noget andet til at rette denne tekst.?

Mvh
Petert
Avatar billede zordesign Nybegynder
18. februar 2011 - 13:49 #1
Du skal (mindst) bruge FileMaker Pro 11 for at kunne åbne databasen og rette i den. Men sandsynligvis er det FileMaker Pro 11 Advanced, du skal have fat i - den kan nemlig også rette i info-teksterne, der kommer op, når man kører musen hen over feltet (de hedder tool tips i FileMaker-jargon).

Hvis ham, der har lavet programmet, har forberedt det til sprogversionering, kan han have lagt alle teksterne i databasefelter. I så fald kan du klare dig med FileMaker Pro. Men det er nok ikke så sandsynligt - det kræver ekstra arbejde og vil kun være noget man gør, hvis man i forvejen ved, at programmet skal kunne køre på flere forskellige sprog.

Bemærk, at du kan hente en 30 dages gratis demoversion af FileMaker Pro på www.filemaker.com.

Mvh.
André
Avatar billede petert Forsker
18. februar 2011 - 15:02 #2
Tak for Hurtigt og godt svar.
Kender du meget til FileMaker pro? Hvis jeg skulle have et spørgsmål eller to senere.?
MVH
Petert