Avatar billede ChrisA Nybegynder
17. februar 2011 - 15:43 Der er 2 kommentarer

hjælp til arbejdsplanerings skema

Jeg er ved at flytte et arbjdsskma værktøj fra Lotus123 over i Excel og har i den forbindelse lidt problemer med nogen formler.

Har en medarbejder fri en dag markers dette ved xx og ved sammen tælling af timer kommer det frem som fejl i værdi på disse dage. Hvordan kan jeg få den til at skrive det som 0 på disse dage?

Jeg ved ikke om det giver nogen mening det jeg skriver men håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette problem.


Vh
Chris
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2011 - 16:03 #1
Hvis det der skal summeres (inklusive xx) står i A1:A10, så for eksempel:

=SUM(SUM.HVIS(A1:A10;{">0";"<0"}))
Avatar billede gaiacph Nybegynder
17. februar 2011 - 16:10 #2
Som jeg umiddelbart forstår problemet, skal du bare have erstattet alle "xx" med "0" i dit regneark??

I dette tilfælde er der en simpel indbygget funktion i excel der hedder "Søg og Erstat"(DK)/"Find and Replace"(US). Den ligger oppe under "Edit". (I min gamle 2003 version er genvejen "Ctrl+h").

Den søger selv igennem hele arket og erstatter alle "xx" med "0" (Hvis det eksempelvis er det du har skrevet ind i funktionen).

Hvis det er en øvelse der skal gentages løbende, kan du eventuelt skrive en makro til at gøre det for dig. (Eller bare optage makroen når imens du bruger "Søg og Erstat" funktionen).
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester