Avatar billede drgonzo Praktikant
17. februar 2011 - 09:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer crasher ved spil

Hejsa

Jeg er løbet ind i et problem på min nevøs computer..

Når han spiller på den kan den finde på pludselig bare at låse med en helt hvid skærm. Computeren skal så genstartes og så virker det igen.

Dette sker fuldstændig random. Nogen gange 1 gang om dagen andre gange 10 gange om dagen. Computeren har næsten lige fået nyt GFX kort i Radeon HD5xxx serien..

Problemet lader til hovedsagligt at opstå på spil der er fra Steam (CS osv).. Han er lige nu ved at teste om den gør det i WoW. Han har prøvet at geninstallere CS...

Jeg har prøvet med lidt forskellige drivere til GFX kortet for at se om det var der problemet skulle ligge, men den gør det med flere forskellige drivere.

Jeg har renset alle blæsere i computeren og endda ladet den køre uden siden af kabinettet sat på, men problemet opstår stadigvæk.

Der er købt 2 ens computere til drengene, hvor den ene stadig kører på det oprindelige GFX kort, men den som der er problemer med er nu på sit 2 GFX kort, hvilket den ikke har kørt særligt længe på og nu er der igen problemer.. Derfor er jeg lidt tøvende med at teste den med GFX kortet fra den anden com i tilfælde af den også ødelægger dette..

Jeg kunne evt prøve en formatering da det er 3+ år siden sidst, men det er en lidt omstændig sag hvis det alligevel ikke ordner problemet.

OS er win vista 64 bit.

Sig endelig til hvis der er brug for yderligere info.

På forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2011 - 10:05 #1
ER psu kraftig nok til det nye kort?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. februar 2011 - 10:10 #2
Prøv at smide psu fra den anden pc der virker over i denne for at udelukke. Ændrer indstillinger så den ikke automatisk lukker ved BSOD, kig i error log i system for at se om det kan lede dig i en retning.
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. februar 2011 - 10:14 #3
kortet kræver ikke ekstra strøm (det er et HD5670) og det gamle kort var et 9800GT, mener det er en 400w psu..

Der kommer ingen BSOD og der står intet i error logs. Skærmen bliver bare helt hvid/lysebrun
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. februar 2011 - 10:15 #4
Den har kørt med kortet siden August uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2011 - 10:44 #5
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. februar 2011 - 10:54 #6
Altså geninstallere/opdatere directX?
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. februar 2011 - 10:55 #7
Burde det ikke være en der er nyere end 9.0c så?
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. juni 2011 - 12:41 #8
lukket