Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. juli 2001 - 18:07 Der er 20 kommentarer og
7 løsninger

Ge-Force 3...Men Hvilke Mærke

mest til spil
Avatar billede trivial Nybegynder
29. juli 2001 - 18:09 #1
Lytter
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 18:12 #2
Er det noget dyrt mærkevare du søger?
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. juli 2001 - 18:13 #3
Lytter2 :)
Avatar billede trivial Nybegynder
29. juli 2001 - 18:14 #4
Hehe, vi har ikke fået vores kage endnu:)

//Trivial
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. juli 2001 - 18:16 #5
Jeg ville vælge et ASUS - Det går man efter min mening aldrig galt i byen med.
Avatar billede avlund Nybegynder
29. juli 2001 - 18:22 #6
ASUS eller Hercules plejer at være de bedste.

Men vent med at købe... de er stadig meget dyre, og de falder højst sandsynligt meget snart, lige så snart der kommer en højere model. Der er alligevel næsten ikke nogle spil endnu der understøtter DirectX 8, som skulle være den primære grund til at købe et Geforce 3 - det er ikke specielt meget hurtigere end 2\'eren alligevel.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
29. juli 2001 - 18:24 #7
Jeg ville sige at du skulle vælge ASUS, især hvis dit bundkort er ASUS. Så skulle det jo selvsagt arbejde virkeligt godt sammen. Men Creative laver også et helt godt kort, mange gange til billigere penge.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. juli 2001 - 18:27 #8
jeg kører selv med et ASUS A7V motherboard, hvad er forskellen mellem g-force 2 og 3?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 18:27 #9
Meget interessant, der er ikke en der er kommet med en link til alle de fortrinlige grafikkort i snakker om, hvem er den første?
Frem med søgemaskinerne ;o)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
29. juli 2001 - 18:32 #10
www.edbpriser.dk

Asus AGP-V8200 GeForce3 Pure

Dette er et rigtig godt kort
Avatar billede rickypriv Nybegynder
29. juli 2001 - 18:33 #11
Avatar billede avlund Nybegynder
29. juli 2001 - 18:39 #12
Forskellen mellem GeForce 2 og 3 er primært, at 3\'eren som det første grafikkort nogensinde har en dirkete programmerbar grafikprocessor. Det betyder at kortet i princippet kan lave hvad som helst af fede og flotte effekter.

Desuden understøtter det alle de nye DirectX 8-standarder, eller i hvert fald en god del af dem.

Men da nVidia altid er hurtigere ude end alle andre, er der ikke særlig mange spiludviklere der har lavet spil der understøtter det nu. Så alle de normale spil vil køre ret identisk på GF2 og 3. Pga. den nye processor har nVidia valgt ikke at gøre det vilde ud af hastighedsforøgelsen.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. juli 2001 - 18:57 #13
retaxes> Spørgsmålet lød jo på hvilket mærke, ikke hvilken model ;)
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. juli 2001 - 19:00 #14
jeg vil gerne hører flere meninger om kort type
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 19:18 #15
maniacdoc> Derfor kunne man jo godt komme med nogle bud på links, og de er da også kommet efter min bemærkning og opfordring.
Jeg var selv lige ude og søge, men der er ikke mange sider der skilter med Geforce 3, de er da også meget dyre endnu!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juli 2001 - 19:20 #16
Avatar billede avlund Nybegynder
29. juli 2001 - 21:03 #17
Jamen altså, grafikkort baseret på samme chipset er jo stort set ens, det er marginaler til forskel.

EDBpriser-linket eller måske www.prisindex.dk vil da også være et af de bedste steder at finde information.

Ellers kig på www.anandtech.com , www.tomshardware.com , www.cnet.com eller www.zdnet.com efter anmeldelser.
Avatar billede tussen Nybegynder
29. juli 2001 - 22:56 #18
køb dog et leadtek geforce 3, det er det billigste på markedet og samme chipset som alle de andre /tussen
Avatar billede superanden Nybegynder
30. juli 2001 - 16:33 #19
Køb et asus GeForce 3 DELUXE det en smule dyrt men så slipper du for at skifte før om mange år, og så har det enda både TVout/IN
Avatar billede avlund Nybegynder
30. juli 2001 - 20:28 #20
\"Slipper for at skifte før om mange år\"... dertil er forskellen på Asus-modellen og de andre altså heller ikke større.

Er du seriøst til 3d-spil, slipper du nok IKKE for at skifte \"før om mange år\" hvis du ikke vil sagte bagud - og hvis du ikke er seriøst til 3d-spil, hvorfor hulen skulle man så købe et GF3?
Avatar billede palomino Nybegynder
30. juli 2001 - 20:29 #21
>> superanden
Pas på med at snakke om \"flere år\" indenfor grafikkort branchen. Geforce 3 er måske det meste vilde lige nu, men vil være total forældet om bare et år fra nu...og om flere år vil de være for langsomt til fremtidige super 3d/4d-spil.

Kan i huske voodoo 2 kortet? Jeg kan stadig huske følelsen når nogen omtalte dette kort. Og så var det andda kun pci. Nu er voodoo 2 knap nok i stand til at producere grafikken i de nyeste spil i dag.
Det drejer som hvad kortet kan i forhold til de spil der lige nu er på markedet. Sker der ingenting indenfor spil de næste par år, så vil du selvfølgelig stadig kunne juble over geforce 3, og prisen vil være hvor den er nu...

Lige min menning...:)

Palomino -/-
Avatar billede avlund Nybegynder
30. juli 2001 - 20:30 #22
Faldt for øvrigt tilfældigt over den her tidligere i dag...

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1507
Avatar billede vuffe Nybegynder
30. juli 2001 - 20:34 #23
det er hvist lige meget, så længe ram-mængden er den samme, plejer kortene at være helt ens, det har det i hvert fald været med Geforce 2 GTS/MX
Avatar billede tommyh83 Nybegynder
31. juli 2001 - 10:51 #24
Her er en test af 7 geforce3 kort:
http://www6.tomshardware.com/graphic/01q3/010709/index.html

hvis jeg var dig ville jeg bare købe det biligste da næsten alle GF3 er ens og kan overclockes uden de store problemer til en god sjat mere.....
Avatar billede -lucifer- Nybegynder
02. august 2001 - 04:43 #25
TAG et Guillemot kort ! det er det bedst egnede til spil !
Avatar billede vuffe Nybegynder
02. august 2001 - 11:11 #26
kan du bevise det -lucifer- ¿
Avatar billede avlund Nybegynder
09. august 2001 - 13:18 #27
Tak for points.