Avatar billede plovski Novice
16. februar 2011 - 09:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

(relativt) enkelt CRUD til mysql-database

Hej, sidder lige og bøvler med at lave en backend til min hjemmeside. Konkret handler det om at lave et såkaldt CRUD, der kan oprette, læse, opdatere og slette poster i den database, jeg bruger på min hjemmeside. Jeg har fundet et program, Scriptartist, der kan lave en hjemmeside med formular, der kan alt dette, men jeg synes to dårlige ting om programmet. For det første er det ikke verdens pæneste backend, der kommer ud af det, for det andet er der ingen editor indbygget. Så jeg er nødt til manuelt at indsætte tags for fed og kursiv, og sådan ville jeg helst ikke have det til at være.

Jeg er bestemt ingen haj til hverken php eller mysql, så løsningen er selvfølgelig at gå efter et script, der kan rettes til, sådan at der er præcis de nødvendige felter, og sådan at de relevante felter har editor-knapper, der indsætter tagsene for mig. Gerne i wysiwyg. Har nogen et forslag, som er til at forstå. Som sagt, jeg er ingen haj. PF
Avatar billede Syska Mester
16. februar 2011 - 13:39 #1
Lyder mere som om du er p jagt efter et CMS.

mvh
Avatar billede plovski Novice
16. februar 2011 - 20:21 #2
Tak,
Men egentlig ikke. Jeg er på jagt efter en minimalistisk løsning. Har allerede strikket en løsning sammen, der kan vise indholdet i min database (indsat med phpmyadmin) som jeg gerne vil, at det skal vises. Hvad jeg mangler er alene sidens backend. Vh, l
Avatar billede plovski Novice
04. marts 2011 - 12:42 #3
Jeg tror, at jeg lukker her. Tak for svaret, men det var altså ikke helt, hvad jeg havde brug for.  Pf
Avatar billede Syska Mester
04. marts 2011 - 13:03 #4
Helt i orden.

Men intet kommer uden arbejde. Hvis du har lavet database selv med phpmyadmin og indsat via den. Kan du så ikke blive ved med at bruge den ?

Hvis det bare er CRUD du skulle have lavet, så kan det vel ikke tage lang tid, sammenlignet med hvad du allerede har brugt af tid.

mvh