Avatar billede kvadrat Nybegynder
14. februar 2011 - 11:41 Der er 5 kommentarer

slukker under opstart

igår slukkede min computer, og når jeg tænder den igen, siger den under opstart af windows , (opretter/eller registrere netværks indstillinger, eller lign.(lige efter der står windows startes) , og så slukker den bare.
den når aldrig længere end den blå windows opstart (win xp)
har prøvet at tage netværk kabel ud, hvis nu det var en ip konflikt eller lign,. hvad ved jeg.
har et par få gange set den lige  hurtigt popper op med en fejlmeddelesle , men kan ikke nå og se hvad en skriver inden den slukker..
er det mon mit netværks kort der er brændt af?
skal jeg så skifte hele mit bundkort?
jeg kan ikke engang trykke f8 for at starte i fejlsikret tilstand.. den virker ikke til at reagere på det..
det er virkelig noget skidt det her... :(

håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede Blandy Praktikant
14. februar 2011 - 12:53 #1
Kunne godt tyde på defekt os systemfiler.

Når du siger blå windows opstart, hvad mener du med det?

Hvad os bruger du? xp?
Avatar billede kvadrat Nybegynder
14. februar 2011 - 13:49 #2
ja win xp. (sorry)
og med blå windows opstart mener jeg, den blå velkomst skærm man mødes med når xp startes, /velkommen /indlæser windows /registrere netværks instillingerne(hvilket jeg aldrig mindes at ha set før) og så slukker den bare,.. nothing else

meget mystisk.
har aldrig hørt om lign.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. februar 2011 - 13:59 #3
lyder til at din maskine booter fra en windows cd. Har du en cd i dit cd/dvd drev?
Avatar billede kvadrat Nybegynder
14. februar 2011 - 14:14 #4
nej det gør den ikk, og der er heller ikke nogen cd i. altså det er den helt almindelige blå opstarts skærm (xp) hvor der like står velkommen , og med småt starter windows (intet mystisk i det.) men ligwe pludselige står der så registrere netværks instillinger, og så slukker computeren bare.  har aldrig set det før.
har hurtigt set 2-3 gange at en fejl meddelelse popper op.
det står i 22millisekunder før det slukker.. meget svært at læse. og kommer kun 2 ud af 10 gange jeg tænder den.. den gør det sku ikke nemt...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2011 - 19:34 #5
Hvis du trykker F8 med det samme når du starter pc, kan du så gå i fejlsikret tilstand?
Kan du det, så prøv at køre  systemgendannelse til før problemet opstod.