Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
13. februar 2011 - 21:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billeder i Cmd

Hej Eksperter
Er der en eller anden mulighed for at man kan vise et billed inde på cmd?? Eller bliver man nød til at åbne det i et andet program??

Står nemlig og skal til at lave et lille tekstspil hvor man meget gerne skal kunne se nogle få billeder altså hvor det kan skifte f.eks

"Du kommer ridende op ad en sti du kommer nu til et kryds hvilken vej tager du" kan man så få et billed til at vise sig f.eks med et vejkryds??
Avatar billede Vandreren Novice
14. februar 2011 - 17:52 #1
Du kan måske bruge ascii art.
Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
14. februar 2011 - 21:58 #2
ok tak kan du måske uddybe det en lille smule mere tak ;)
Avatar billede Vandreren Novice
15. februar 2011 - 11:38 #3
Her er eksempler på Ascii Art ( = bogstaver, tal og andre tegn anvendes til lave tegninger).
http://www.chris.com/ascii/

Jeg mener ikke at have set anden "grafik" i cmd end Ascii Art. Farven kan ændres med kommandoen COLOR.
Avatar billede E-Hammer-E Nybegynder
20. februar 2011 - 18:39 #4
Nåå ok ;)
Mente nu mere Tegninger altså tegnet f.eks i paint man på en eller anden måde kunne åbne i cmd nå men tak for hjælpen alligevel

Tror jeg lukker tråden da du siger at du ikke lige kan finde andet ;)