Avatar billede coolcom Nybegynder
13. februar 2011 - 21:42 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke installere windows 7 64 bit

Hej

Jeg har downloaded Windows 7 64 bit udgaven gennem min skole (Lovlig udgave), og har derefter brændt den ned på en DVD.

Problemet er bare at min nuværende computer ikke vil starte fra DVD'en.

På computeren er der lige nu installeret Windows XP.
Jeg har prøvet at ligge installationsfilerne både som .ISO fil og som udpakket, dog uden succes.

Hvad kan dette skyldes?

På forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2011 - 21:48 #1
"eg har prøvet at ligge installationsfilerne både som .ISO fil og som udpakket, dog uden succes."

Jeg tolker det som at du ikke brænder den som en iso?
Avatar billede coolcom Nybegynder
13. februar 2011 - 21:50 #2
Jeg har både prøvet at brænde dem ned som iso og som "udpakkede" filer, men intet af det vil computeren læse. Og det er det jeg ikke helt kan forstå.
13. februar 2011 - 21:52 #3
... og du er sikker på at din PC har et DVD-Drev ?

... ikke vil starte fra DVD'en... - har du checket i BIOS mht. "opstarts"rækkefølgen ?

---

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/coolcom -> Point ude: 870 ? - husk at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede coolcom Nybegynder
13. februar 2011 - 21:58 #4
Jep. Det har den.

Jeg har i BIOS prøvet at sætte DVD drevet som første boot prioritet og så disable resten. Dette resulterede dog i at jeg fik en besked med at jeg skulle indsætte en medie der kunne bootes fra.

Så jeg tænker det er noget med de filer der ligger på DVD'en, men versionen af windows er downloaded fra denne side: https://software.msdnaa.dk/, med fil navnet: Windows 7 Professional (x64) - DVD (English). Så umiddelbart ville jeg jo sige at det er iorden.
13. februar 2011 - 22:10 #5
... Prøv om skiven kan Boote på en 'tilfældig' anden PC ?
Avatar billede coolcom Nybegynder
13. februar 2011 - 22:21 #6
Det gør den så heller ikke :(

Så det er nok DVD'en der er noget galt med. Men jeg må lige prøve at høre IT afdelingen på skolen om hvorfor lige netop den version ikke virker.

Men ellers tak for hjælpen. Du kan lige ligge et svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2011 - 22:24 #7
Nu er det ikke for at være tvær eller noget ;)

Når du brænder som ISO - hvordan gør du så?

Grunden til at jeg spørger, er at du nævner at du har prøvet at pakke den ud og så brænde. Det vil aldrig nogensinde virke, da man så ikke får bootsektoren med, så har på fornemmelsen at du ikke er vant til ISO filer?
13. februar 2011 - 22:32 #8
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2011 - 22:36 #9
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2011 - 22:37 #10
Avatar billede wappa Nybegynder
13. februar 2011 - 22:47 #11
For at den kan boote SKAL du brænde med den laveste hastighed.
Som #10 linker er ok program til at brænde ISO fil med
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 23:03 #12
Nå ja nu I er igang med at hjælpe på trods af #3 så.
Sandsynligvis har stigers ret. Isofilen er brændt som data og ikke som en Iso . Dog vil jeg foreslå dette program:
http://www.ntfs.com/iso_burner_free.htm
Avatar billede coolcom Nybegynder
13. februar 2011 - 23:06 #13
Det er korrekt at jeg ikke er særlig vant til ISO filer, men
efter at have prøvet med BurnerXP virker det :)

Tusind tak for hjælpen.

Karise_larry og john_stigers, hvis i lægger et svar kan i dele pointene :)
13. februar 2011 - 23:18 #14
Ping...

Til delning mellem flere ...

---

Men husk anden del af #3 ? *S* ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2011 - 07:42 #15
:)