Avatar billede lauka Nybegynder
12. februar 2011 - 09:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PDF-problemer

Hej
Jeg har pludselig ikke ikon-visning af mine PDF-filer på PCèn. Der vises blot filtype ukendt ikonet. Jeg har opdateret Adobe og prøvet alt i mappeindstillinger. Intet hjælper. Er der en som kender problemet og kunne hjælpe lidt.
Mvh. Lauge
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2011 - 09:18 #1
Hej Lauge. Prøv at højreklikke på filen og vælg Adobe fra listen der fremkommer. Husk at tjekke af at du vil bruge programmet altid til åbning af denne filtype.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2011 - 09:19 #2
Højreklikke og vælg åbn med skulle der stå
12. februar 2011 - 09:47 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Men 'gætter' på en form for M$ Windows ->
Shift - HøjreMusseTast - "Åbn Med ..." - Find "AcrobatReader" i listen...
Avatar billede lauka Nybegynder
12. februar 2011 - 11:00 #4
WIN  XP. Og jeg har selvfølgelig prøvet det i foreslår. Selvom filerne vises som "ukendt filtype" åbnes de fint med Acrobat Reader når der dobbelklikkes på filen. Jeg mangler bare PDF-ikonet
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2011 - 11:20 #5
startmenu->indtsillinger->mappeindstilinger->filtyper

prøv derefter 'gendan' og se om det løser problemet.
Ellers 'avanceret'->skift ikon. Ikoner lægger i ikonfiler eller exefiler - der hvor din pdf reader ligger.
Avatar billede lauka Nybegynder
12. februar 2011 - 12:37 #6
Jeg har prøvet det hele. Jeg må hellere lige skynde mig at skrive at jeg er pc-bruger over middel niveau. Der er noget helt andet galt og ikke bare noget indstillings-noget. :)
12. februar 2011 - 13:07 #7
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. februar 2011 - 19:35 #8
Prøv at afinstallere din adobe reader, og derefter geninstaller den. Kunne tænkes, at en frisk installation kan få rettet dit problem.
/ptj_11
13. februar 2011 - 20:20 #9
http://get.adobe.com/dk/reader/  FRAklik GoogleToolbar undervejs !!!
Avatar billede lauka Nybegynder
14. februar 2011 - 14:28 #10
Jeg har prøvet flere gange at af/reinstallere. Og også prøvet med tidligere versioner af Acrobat Reader. Ingenting hjælper.
Jeg tror selv det har noget med registreringsdatabasen at gøre.
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. februar 2011 - 21:42 #11
Så skulle du måske prøve en oprydning i regbasen.
/ptj_11
Avatar billede lauka Nybegynder
15. februar 2011 - 15:05 #12
Oprydning er gjort med CCleaner. Uden succes. :(
Andre forslag. Jeg er blank. Ved andre filtyper kan man ændre ikonet ved bare at ændre åbningsprogrammet.Såsom at få en DXF-fil til at vise Windows billed og faxfremviser-ikonet. Det kan man bare ikke med PDF-filerne. De bliver ved med at vise ukendt filtype-ikonet. :(
15. februar 2011 - 18:25 #13
... og FixIt -> http://support.microsoft.com/fixit/ kunne ikke gøre det ?
Avatar billede lauka Nybegynder
15. februar 2011 - 19:45 #14
>>karise_larry:
Desværre nej. Men super at I gider at prøve at hjælpe mig. Jeg er selv igang med at læse noget om Icon-repair. Prøver et lille program i morgen der hedder TweakUI. http://www.winhelponline.com/blog/repair-icons-windows-xp-using-tweak-ui/

Mvh. Lauge
15. februar 2011 - 19:55 #15
Jeps - den burde (også) kunne gøre det...Kender den godt...
(Havde den i tankerne - men den er jo til den 'gamle' XP *S*)
Avatar billede lauka Nybegynder
16. februar 2011 - 11:00 #16
Sådan...:)
TweakUI fixede ikonerne. Nu funker det 100%.
Havde også skrevet at jeg kørte XP.