Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. februar 2011 - 22:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Genskab registreringsdatabase fra Ghost

Jeg har ominstalleret en Windows XP, som var gået ned. Jeg har brug for nogle indstillinger fra registreringsdatabasen på og kunne derfor godt tænke mig at vide, om det er muligt at læse dele af registreringsdatabasen fra den Ghost jeg har fra computeren.
Er det muligt at genskabe registreringsdatabasen på den måde? Gerne med et freeware program...
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2011 - 22:56 #1
En Ghost fra XP? Men Xp kan da ikke lave Ghost. Har du ikke brugt et 3.die parts program som Norton, Acronis eller Paragon?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. februar 2011 - 23:12 #2
Jo, jeg har brugt Norton, det er bare et Ghost af XP installationen.
Men jeg går ud fra, at Ghost-typen er irrelevant og at jeg skal have fat i nogle af de filer der ligger i Ghosten?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2011 - 23:20 #3
Nej Ghost tpen er ikke irrelevant, for det skal være en ghost du kan mounte. Prøv at mounte den ghost og enten lave en reg-fil af registrerings databasen, eller forsøg at kopiere den direkte.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. februar 2011 - 23:31 #4
Men hvordan foreslår du, at jeg laver en reg-fil af registreringsdatabasen?
Mener du, at jeg skal lægge Ghostet ind på harddisken igen og boote på det? Det er desværre ikke en mulighed, da det er taget efter at installationen gik ned.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2011 - 23:42 #5
??? nu er jeg ikke med, hvis den Ghost er taget EFTER installationen gik ned, hvad vil du så opnå med den reg-fil som ligger der?
Jeg troede at den ghost indeholdt den gamle reg-fil, som du så ville have istedet for den du har nu.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
12. februar 2011 - 00:07 #6
Det var ikke mig der nævnte reg-fil, det var dig :-)
Jeg er interesseret i at genskabe indhold fra selve registreringsdatabasefilerne, som Windows brugte før det gik ned...
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2011 - 00:23 #7
Indholdet i registreringdatabasen gemmes i en reg-fil.
Du skriver:

"lægge Ghostet ind på harddisken igen og boote på det? Det er desværre ikke en mulighed, da det er taget efter at installationen gik ned."
Altså indeholder den Ghost ikke registreringsfilen fra før installationen gik ned. Og hvad vil du så bruge den til?
12. februar 2011 - 00:32 #8
Som der er skrevet til dig før ->
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/r.hegaard Point ude: 1.200 ? ->
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

---

Derefter kan det være at du får flere tips ...
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
12. februar 2011 - 00:35 #9
Ja/nej, registreringdatabasen gemmes kun i en reg-fil, hvis man vælger at eksportere hele registreringsdatabasen via f.eks. regedit. Windows arbejder ikke internt med det som en reg-fil.

Men efter mange timers Googling har jeg faktisk fundet en løsning på problemet, som er beskrevet her: http://smallvoid.com/article/winnt-offline-registry-edit.html
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2011 - 00:43 #10
Nå det var da godt, for jeg finder ikke megen mening i det du skriver.
Og 1200 point ude, det havde jeg desværre ikke set, så havde jeg ikke spildt min tid på dig. Jeg må blive bedre til at se efter den slags:(
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
12. februar 2011 - 01:10 #11
Ja, I har ret, jeg må lige se at få styr på de point jeg har ude.

Men jeg står stadig lidt uforstående over, hvad der skulle være uklart i mit spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2011 - 01:21 #12
Glem det, nu har du jo fået løst dit problem, så lad os ikke bruge resten af natten på at pinde rundt i det. Jeg sidder og ser "Rejseholdet" på Bonanza. Desværre har teknikkerne, som sædvanlig, svært ved at få filmen til at køre, uden at hænge i buffer:)
Avatar billede riversen Nybegynder
12. februar 2011 - 12:09 #13
#11: Det var slet ikke uklart. :)