Avatar billede Mejan Nybegynder
11. februar 2011 - 10:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

wake-on-lan fra en server til den anden HATER

Hej

Jeg vil gerne starte mine 2 server automatisk hver morgen kl. 07.30, den ene server ML 150 er ikke et proble dette kan gøres via BIOS, men den anden DL300 kan jeg IKKE der er kun en mulighed i Bios Enable "wake-on-lan", dette bør jeg kan løse ved at køre en Schrit (dat fil) fra ML150 via. "Planlagte opgaver" 07.33

ER der nogle der har et schript til dette, har ledt på nettet men kan ikke finde et der passer til netop denne funktion :)

HASTER !!
Avatar billede jokkejensen Novice
11. februar 2011 - 10:44 #1
Hvor sidder du fast, der er massere af command prmpt WOL filer derude..

http://www.google.dk/#sclient=psy&hl=da&q=wake+on+lan+command+line+windows&aq=2&aqi=g4g-o1&aql=&oq=&pbx=1&fp=9cd1054c7e1df3d3

Første hit, skulle kunne laves som en bat, og afvikles, i "start up" på server ML150
Avatar billede Mejan Nybegynder
11. februar 2011 - 10:51 #2
ja jeg sidder fast kan ikke finde ud af det kan du komme med mere præcis eksempel ?
Avatar billede Mejan Nybegynder
11. februar 2011 - 11:16 #3
Sorry nu kan jeg se hvad du mener men det virker ikke

det eksempel di viser : MC-WOL 00:01:02:5C:A1:B2 /a 192.168.5.255

De første sifre er det ikke mac adressen på det netkort jeg vil starte og den sidste er ip på netværkel, men det virker ikke er der noget jeg overser, har lavet det som en .bat komando ?
Avatar billede Nereos Nybegynder
11. februar 2011 - 11:24 #4
Hey

Start med at hente den her til test.
http://magicpacket.free.fr/
Start med at starte den op på den server du vil have til at starte med WOL.
Den lytter på netværket om den modtager en WOL pakke. Hvis den gør skriver programmet en besked til skærmen.

Et kendt problem er også hvis du ikke har sat dit netkort op til at tillade WOL pakker.
Avatar billede Nereos Nybegynder
11. februar 2011 - 11:26 #5
"Et kendt problem er også hvis du ikke har sat dit netkort op til at tillade WOL pakker. "
Med det mener jeg, den tillader computeren modtager det, men hvis ikke den tillader at lade computeren starte op på den måde virker det heller ikke.
Avatar billede jokkejensen Novice
11. februar 2011 - 11:31 #6
jeg formoder de er på samme lan, så gå hen til den pc der skal have WOL, start en dosprmpt og skriv ipconfig /all

Tag så at skrive MC-WOL [fysisk adresse/mac]

Din bat fil, og MC-WOL skal være i samme mappe, forsøg evt gennem en dospromt hvis den skulle melde nogle brugbare fejl.

Du skal jo ikke angive en ip, da den ikke har en, men det er kun hvis det er hen til et andet netværk, jeg formoder hermed at de sidder på samme LAN.
Avatar billede Mejan Nybegynder
11. februar 2011 - 11:38 #7
hej når jeg fra min server som skal køre scriptet skriver i en doe promt MC-Wol xxxxxxx så får jeg denne fejl:

"MC-Wol blev ikke genkendt som en intern eller ekstern, kommando et program eller batchfil ?
Avatar billede Mejan Nybegynder
11. februar 2011 - 11:46 #8
Det er korrekt jeg modtager intet ved dit program, men under netkortet er der på den end server den der skal sende pakke under egneskaber og avanceret "Wool speed" men ikke på den anden ?
Avatar billede Mejan Nybegynder
11. februar 2011 - 13:08 #9
hej, havde du en ide til hvordan jeg kunne slå denne funktion til på netkortet ?
11. februar 2011 - 13:58 #10
Lige en hurtig:

* (Hvis det er OnBoard Netkort) -> Check i BIOS mht LAN indstillinger
* Check i Netværksindstillinger - Advanceret (eller hvad det nu kan hedde)

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Mejan Nybegynder
11. februar 2011 - 14:08 #11
Når det ikke er on board kort må det være i netvæks instilling, men er der nogen der ved nøjaktig hvor denne funktion kan vælges til/fra