Avatar billede tommyf Nybegynder
10. februar 2011 - 21:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brevflet fra excel - separatortegn forsvinder

Jeg er ved at brevflette nogle produktark, men har et umiddelbar problem i forhold til de talværdier der bliver trukket med over. Cellerne er formateret som tal i Excel og indeholder en 'tusindtalsseparator'.

Kan jeg bevare denne formatering på nogen måde?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. februar 2011 - 23:17 #1
(Prøvede af poste for lidt siden uden held - derfor kommer det samme måske to gange)

Du kan ændre opbygningen af flettefelterne i Word, så du der definerer, hvordan talværdierne skal vises.

1. Tast Alt+F9 for at få vist feltkoder.
2. I hvert af felterne, indsæt følgende inde i feltet efter navnet på feltet:

\# ".0,00"
hvis der skal være to decimaler

eller
\# ".0"
hvis der ikke skal være decimaler.

3. Tast Alt+F9 for igen af få vist feltresultater. Opdater feltet/felterne med F9.

Læg mærke til punktummet lige efter først anførselstegn i den tilføjede kode. Det angiver din tusindtalsseparator, og den passer til DK system, ligesom komma passer som decimaltegn til DK system (skal passe med de regionale indstillinger på PC'en).

Eksempel:
Hvis dit felt ser sådan ud:

{ MergeField Pris }

hvor "Pris" er feltnavnet, skal det efterfølgende se sådan ud, hvis du vil have to decimaler:

{ MergeField Pris \# ".0,00" }

Hvis der i dit felt står \* MERGEFORMAT, kan du godt slette den del - ellers skal du indsætte formateringsdelen FØR den del.

Tallet
vil i flettefeltet nu blive vist som

Specielt om brevfletning (mail merge) og felter, se:
Se også artiklen http://word.mvps.org/FAQs/MailMerge/

For mere information om at formatere felter med switches, se:
http://www.gmayor.com/formatting_word_fields.htm
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. februar 2011 - 17:41 #2
Genialt, det har sparet mig for noget tid :)
- Kan jeg ikke lokke dig til at sende et 'svar'?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. februar 2011 - 19:21 #3
Man kan rigtig mange fantastiske ting med felter :-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. februar 2011 - 10:32 #4
Excel og Word i kombination er genial - der er jo nærmest ingen grænser for hvor effektiv man kan være. Hvis man altså lige kan finde ud af mulighederne ;-)