Avatar billede JeffM Nybegynder
08. februar 2011 - 17:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Få 2 routere til at snakke sammen trådløst

Hello eksperter

Jeg har 2 routere, den ene er en TDC box, hvor internet osv går igennem. Så har jeg en DLink DIR-655 et andet sted i huset, hvor der egentlig er et større netværk. Jeg har desværre ikke mulighed for at forbinde de 2 routere med et kabel, så derfor ønsker jeg at det sker trådløst, så det større netværk også har forbindelse til internettet, er indforstået med at der vil ske en tilbagegang i kvaliteten af hastigheden. Jeg har prøvet nogle guides hvor jeg laver DLink om til et accesspoint, men jeg har ikke endnu ikke fået det til at lykkkedes.

Håber der er nogen der kan være behjælpelige?

Mvh
Jeff
08. februar 2011 - 18:01 #1
Det rigtigt at du skal lave din D-link om til et Accesspoint, når det er gjort skal du gå ind i Interfacet på din TDC Router og intaste Adgang kode og brugernavn. inde i Router skulle det være muligt at tilføje et Accesspoint. (:
Avatar billede JeffM Nybegynder
08. februar 2011 - 19:35 #2
Men det er jo netop det jeg ikke helt kan finde ud af :)
08. februar 2011 - 19:41 #3
har du password og adgangskode til din Router (:
- og hvad mærke er det
Avatar billede JeffM Nybegynder
08. februar 2011 - 21:11 #4
Nej, lige nu har jeg ikke. Og mærke er et Dlink DIR-655, som jeg skrev i første post.
08. februar 2011 - 21:20 #5
ja jeg er med på det er en D-link du selv har, har selv 655 :D men den router fra TDC er det ikke en Netgear, og hvis det skal lykkes er du nødtil at skaffe det kodeord (:
Avatar billede JeffM Nybegynder
08. februar 2011 - 21:44 #6
Det er vidst en Sagem box, og den er der ikke password. Kan godt logge ind på den.
08. februar 2011 - 21:51 #7
Okay, der plejer at være password på (:
- men inde i interfacet burde der være mulighed for at tilføje et accespoint, eller en funktion der hedder WPS som kan opfange andre trådløse signaler (:
Avatar billede JeffM Nybegynder
09. februar 2011 - 18:19 #8
Kan jeg ikke lige umiddelbart se..
09. februar 2011 - 19:07 #9
kender ikke den pågælende Router, men upload nogen Screenshorts af interfacet, så vil jeg se hvordan det ser ud (:
Avatar billede zero_lock Nybegynder
09. februar 2011 - 22:14 #10
når jeg ikke rigtigt ved hvad det er for en TDC box så kan kun sige PT kan det IKKE lade sig gøre med det hardware du har....

d-link boxen understøtter ikke WDS og kan ikke gå i andre former end AP, det er jo et omvendt AP du skal bruge..

find en N router som du kan modde med DD-wrt se dd-wrt.com
09. februar 2011 - 22:19 #11
så vidt jeg ved at det muligt at hente Firmware til Routerne, så den ka agere AP-
Avatar billede JeffM Nybegynder
10. februar 2011 - 17:26 #12
Nå okay. Jeg fandt en anden måde, kræver dog jeg har computeren tændt. Går på trådløst via routeren i gangen, også har jeg kabel fra den på værelset også har jeg kørt dem i bridge mode via windows 7, så kom de små dimser på nettet :) Det var egentlig bare for at få opdateret deres firmwire osv.
Avatar billede glvi93 Nybegynder
11. februar 2011 - 10:51 #13
Prøv at gå ind på TDC routerens Setup og ændre DHCP til Static IP Adress, og sæt ip'en til at kunne indeholde de antal enheder der skal have forbindelse til den. Derefter gå ind på din D-Link's setup og sæt den til at fungere som en Repeater, det burde få din D-Link til at fungere som en slags forlænger, hvis din d-link altså kan. Det er lang tid siden jeg har gjort dette, men skulle mene at repeateren selv søger efter netværk der er, så kan du skrive din AP's SSID, og vupti der er forbindelse.
Avatar billede JeffM Nybegynder
24. maj 2011 - 18:03 #14
ingen løsninger