Avatar billede thecrew Nybegynder
08. februar 2011 - 12:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Godt tilbud på ekstern HD

Hej folkens.

Jeg vil høre, om der tilfældigvis er nogen der kan linke mig til et godt tilbud på en 500 gb - 1tb ekstern HD?

På forhånd mange tak :)
Avatar billede zero_lock Nybegynder
08. februar 2011 - 12:46 #1
skal det være en 2.5" eller 3.5" disk??

hvad med tilsluting??? usb firewire eller E-sata
Avatar billede mulvad Nybegynder
08. februar 2011 - 13:12 #2
Uanset hvilken type disk du vil have er diske fra Western Digital et godt og pålideligt valg.

Du kan dog også være heldig at finde en 1. tb disk på tilbud.

Faktisk har Aldi fra 12.2. tilbud på 1tb usb3/2 disk til 499.

Der sidder ofte Western Digital diske i deres eksterne harddiske.

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_06/OFF03.SHTML

Den ville jeg gå med.

/Henrik
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2011 - 15:10 #3
Nu ved jeg godt man hurtigt kan fylde en ekstern, men kommer an på formålet, her er nogle stks.

Nem at komme rundt med og så er den med usb 3.0 og på 500 GB til ca 1 kr pr GB: http://www.shg.dk/Harddisk/Western-Digital-Passport-Essential-500-2234219.html

Her er så en på 1 TB men med usb 2.0 og så er den lidt større og vejer mere men prisen er mindre: http://www.shg.dk/Harddisk/Western-Digital-Elements-1-TB-Desktop-2189724.html
Avatar billede thecrew Nybegynder
08. februar 2011 - 15:16 #4
Må indrømme jeg ikke har styr på de forskellige specs, skal bare kunne stoppe den med USB i min computer :)
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2011 - 15:29 #5
usb 3.0 er hurtigere end 2.0 kræver dog os din pc har 3.0 hvilket den nok ikke har, men den er fremtidssikret, ud over det så er den lille og nem og have med sig :) Kommer self os an på om det er en du vil ha med på farten;)
Avatar billede thecrew Nybegynder
08. februar 2011 - 18:55 #6
Yes, okay.

Tak for uddybningen! :)

Det er ikke vigtigt jeg skal have den med på farten (den skal hovedsagligt bare stå herhjemme).

Planen er at jeg skal have formateret min computer, så jeg kan bruge den til arbejde (poker). Jeg er interesseret i at den kommer til at køre en anelse bedre så derfor vil jeg investere i en ekstern. Ydermere er planen at lægge film, serier, afleveringer, billeder over på min eksterne. Men som sagt - det behøver på ingen måde at være noget über-fancy, det skal bare fungere.

Fungerer en USB 3.0 også som std. 2.0, eller er der en speciel indgang - som jeg nok ikke har - til 3.0? Hvis der er det, skal jeg sgu nok bare have mig en classic 2.0 indgang, som sagt, så behøver det ikke være noget fancy og vildt dyrt, skal bare have lagt mit lort over på den :)
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2011 - 19:30 #7
Jeg vil da mene at 3.0 eksterne kan være med 2.0 porte lige så vel som 2.0 eksterne kan arbejde med 1.0 usb porte :) Du får blot ikke fuld ydelse ud af det men så længe det KUN er din pc som er i vejen så vil jeg da mene at du nok ikke får de store problemer :)

Men hvis du gider og skrive prisen så ville det hjælpe en del :) Altså hvor højt du vil gå med til ;)
Avatar billede thecrew Nybegynder
09. februar 2011 - 10:37 #8
Yes, okay.

Jamen pricerange er velbare 0 - 750 kr.

Umiddelbart så ser den 1tb fra SHG  god ud!
Avatar billede Blueeyez Mester
09. februar 2011 - 10:47 #9
okay så je gkan godt smide svar og så li høste points eller ?:)
Avatar billede thecrew Nybegynder
11. februar 2011 - 08:17 #10
Ja - det kan du..
Avatar billede Blueeyez Mester
11. februar 2011 - 08:48 #11
super, så får du det her;)