Avatar billede charlotteaq Nybegynder
08. februar 2011 - 10:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Calender View

Hej

Jeg har opsat en kalender på mit side til at finde en dato, under opret en reklamation, da meningen så er at man kan gå tilbage ved hjælp af kalenderen og vælge den dato varen er købt. Dette virker som sådan også fint, men får problemer når man vil skifte måned.
Det skal lige siges at alle textboxene ligger i et panel, og kalenderen i et andet.
Men når man så vil skifte måned lukker dette panel og man skal til at gå der ind flere og flere gange, så derfor vil jeg lige hører om der var nogle som havde en klog løsning på dette :)

Koder:
opret.aspx:

<asp:Panel ID="Panel_opret" runat="server">
<asp:ImageButton ID="ImageButton_dato" runat="server" ImageUrl="../images/calender_icon.jpg" Height="20px" Width="20px" ImageAlign="Bottom" onclick="ImageButton_dato_Click" />
</asp:Panel>

<asp:Panel ID="Panel_kalender" runat="server>
<asp:Calender ID="Calender_dato" runat="server" onselectionchanged="Calender_dato_SelectionChanged" </asp:Calender>
</asp:Panel>

opret.aspx.cs:

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
  Panel_kalender.Visible = false;
  Panel_opret.Visible = true;
}

protected void ImageButton_dato_Click(object sender, ImageClickEventArgs e)
{
  Panel_opret.Visible = false;
  Panel_kalender = true;
  ViewState["kalender"] = "fra";
}

protected void Calender_dato_SelectionChanged(object sender, EventArgs e)
{
  if((String)ViewState["kalender"] == "fra")
  {
    TextBox_dato.Text = Calender_dato.SelectedDate.ToString("D");
  }

  ViewState["kalender"] = null;
  Panel_kalender.Visible = false;
  Panel_opret.Visible = true;
}
Avatar billede platik Nybegynder
08. februar 2011 - 10:55 #1
Går ud fra når du skifter måned skifter du også dato. Og dit selectionchange event trigger. Hvis dette er tilfældet kunne du overveje:

Måske en knap til at bekræfte at man nu har valgt den ønskede dato istedet for dette selectionchange event?

Alternativt skal du holde den tidligere dato og tjekke om datoen har skiftet en måned i stedet og hvis dette er sandt udlade koden.

Har ikke leget så meget med calender i asp.net men er et bud :-)
Avatar billede magic-mouse Novice
09. februar 2011 - 07:53 #2
Bare et spørgsmål.

Er der nogen speciel årsag til at du ikke anvender JQuery ?
Avatar billede charlotteaq Nybegynder
09. februar 2011 - 10:53 #3
Næææh, det er der vel egentligt ikke, har bare ikke tænkt over at man kunne bruge jQuery til det.
Du må meget gerne smide et link. :)
Avatar billede magic-mouse Novice
09. februar 2011 - 22:15 #4
Du finder date picker her.
http://jqueryui.com/demos/datepicker/
Avatar billede magic-mouse Novice
11. februar 2011 - 09:12 #5
Virker det?
Avatar billede charlotteaq Nybegynder
11. februar 2011 - 11:18 #6
Tak det virker :)
Avatar billede charlotteaq Nybegynder
11. februar 2011 - 12:02 #7
Men kan ikke finde ud af at få fat på input feltet i .cs filen

Normalt med TextBox hedder den:

cmd.Parameters.AddValue("@dato", Convert.ToDateTime(TextBox_dato.Text));

Men da der stod i koden at man skulle bruge:

<input type="text" id="datepicker" />

Hvilket også virker når man skal vise kalenderen og med textbox gør det ikke, men håber du kan give et svar på hvordan jeg får fat i den i .cs filen. :)
Avatar billede magic-mouse Novice
16. februar 2011 - 20:19 #8
Hvis du undre dig over hvorfor at der ikke kommer svar, er det fordi at de points du giver skal gives til den som giver svaret som belønning.

Da du så selv tager "gulleroden", forsvinder lidt af det sjove ved at svare.
Avatar billede charlotteaq Nybegynder
18. februar 2011 - 09:10 #9
Det er jeg virkelig ked af at jeg har gjort, er ny her og havde ikke lige helt forstået hvad man skulle gøre.