Avatar billede sirpoulsen Nybegynder
08. februar 2011 - 08:25 Der er 10 kommentarer

Windows vil ikke opdaterer, samme problem med Windows defender.

Hej Derude.

Jeg har døjet med et problem i længer tid, måske der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig. Det drejer sig om 2 problemer.

Problem 1.
Mit windows kan ikke opdatere, jeg for fejlkode 80072EFD, jeg har fulgt MS anvisning med at give tilladelse til de 3 links.
Hvad kan jeg ellers prøve?

Problem 2.
Mit Windows defender vil heller ikke op opdaterer, her for jeg fejlkode 0x80072EFD?

Fejlkoderne ligner meget hindanden ?

Nogen som kan hjælpe mig?

På forhånd tak.
Avatar billede bedt Nybegynder
08. februar 2011 - 09:08 #1
Hej

Er din dato/tid indstillet korrekt ?
Avatar billede mulvad Nybegynder
08. februar 2011 - 09:12 #2
Hej

For begge problemers vedkommende tror jeg stadig der er tale om at du blokerer adgangen til fjernserverne fra din maskine.

Du kan læse om første fejl og hvordan du løser den her:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Windows-Update-error-80072efd

I forhold til Defender problemet kan du læse følgende fra Microsoft:

http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;836941

Noget tyder på at du ikke kan nå opdateringsserveren - muligvis fordi din firewall blokerer adgangen til denne server.

Prøv at slå din firewall fra (midlertidigt) og se om det løser problemet. Hvis du nu kan komme igennem til begge servere, må du oprette en regel i din firewall, der tillader adgang og herefter slå firewall til igen.

Held og lykke
Avatar billede sirpoulsen Nybegynder
08. februar 2011 - 09:34 #3
bedt - Tiden står korekt.

mulvad - Øverste link er prøvet, uden held.

Link 2 er også blevet forsøgt efter bedste evne. Opdateringerne kommer stadig ikke ind :0(

Jeg tror du har ret i det kan være noget med firewall, har nu prøvet at slå den fra og søge igen, men uden held.

Ellers tak for jeres svar.
Avatar billede mulvad Nybegynder
08. februar 2011 - 09:48 #4
Får du samme fejl med firewall slået fra?
Avatar billede sirpoulsen Nybegynder
08. februar 2011 - 09:56 #5
Mulvad - Jep, samme fejl
Avatar billede bedt Nybegynder
08. februar 2011 - 10:05 #6
Har du prøvet at bruge windows indbyggede fejlsøgningsværktøj?
start --> kontrol panel --> i søgefeltet skriver du: fejlfinding --> vælg løs problemer med windows update.

Der findes et rootkit som kan gøre dette. Prøv at kig  her:
http://support.kaspersky.com/viruses/solutions?qid=208280684

Alternativt kan du prøve at skanne computeren med MalwareBytes AntiMalware. http://www.malwarebytes.org/

Du kan også prøve at nulstille windows update komponenterne:
http://support.microsoft.com/kb/971058
Avatar billede sirpoulsen Nybegynder
08. februar 2011 - 10:58 #7
Har du prøvet at bruge windows indbyggede fejlsøgningsværktøj?
start --> kontrol panel --> i søgefeltet skriver du: fejlfinding --> vælg løs problemer med windows update

Det kunne jeg ikke rigtig finde ud af.

Har hentet og kørt kaspersky, det fandt ikke noget.

Hentet og kørte malvarebytes, det fandt 14 problemer, jeg kunne dog ikke fjerne dem? Er det et købe program?

http://support.microsoft.com/ (...) Er også prøvet, det kræver en genstart, men jeg sidder netop i en poker tunering :0) så den må vente :0)
Avatar billede bedt Nybegynder
08. februar 2011 - 11:21 #8
MalwareBytes er gratis, men der findes en pro version som koster penge.

Hent eventuelt denne:
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Husk at opdatere programmet, inden du kører en skanning.
Avatar billede sirpoulsen Nybegynder
08. februar 2011 - 18:40 #9
Nu prøvet jeg at køre det program som hedder Total PC Care, det fjernet faktisk problemet med Windows Defender.. Men Windows opdateringen vil stadig ikke virke :0(
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2011 - 19:35 #10
Hentet og kørte malvarebytes, det fandt 14 problemer, jeg kunne dog ikke fjerne dem

Så vil det i alle tilfælde være en god ide at hente gratisprogrammet Malwarebytes og huske ved hovedvinduet:  Fjern det valgte