Avatar billede doughnut Nybegynder
07. februar 2011 - 20:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilken computer er bedst?

Jeg har fundet 2 computere til ca samme pris, omkring 4400 kr.- men jeg ved ikke hvilken computer der er bedst.

Jeg har kigget på denne Acer: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4406833 og den ser ret god ud til den billige pris. Men jeg synes at opleve at Acer er et ret ustabilt mærke, og jeg er ikke sikker på om jeg tør købe sådan en. Processoren ser dog rigtig god ud?

Og så er der denne Packard Bell: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4203554 og den ser ud til at være lige så god bortset fra processoren. Jeg ved ikke om den virkelig er så dårlig?

Det jeg skal bruge computeren til er til at game GTA 4, og andre rimeligt nye spil, måske Crysis på lav - medium grafik. Jeg ved ikke om disse computere kan det?
Men hovedspørgsmålet er hvilken af disse computere der ser bedst ud, eller om de begge er dårlige ifht pris, og om der er andet derude der er bedre.

MVH Nikolaj
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 20:21 #1
jeg ville droppe Packard Bell (har haft 2, og det var noget skod).
http://aldi.medion.com/md98550/dk/?refPage=medion
for 5 dage siden, så nu er den nok udsolgt.
Avatar billede doughnut Nybegynder
07. februar 2011 - 20:27 #2
Ok, men kan du så anbefale Aceren og vil du tro at den kan køre nogle nye spil fornuftigt? Og den du linkede til, der kan jeg ikke finde ud af hvilket grafikkort der hører til? og prisen??
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2011 - 20:40 #3
GTA IV kræver en del grafikkraft og de maskiner du selv linker til, er med Radeon HD 5650 grafikkort, der kan kører det i dedium settings og ikke højere - se spil i nedenstånde link.
Jo grønnere der er udfor de enkelt spil/opløsninger jo bedre.
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html

Ps. af de 2 maskiner, er Aceren at fortrække.

PPS. medion maskinen kører med et Intel® HD Graphics
og det er slet slet ikke til spil der kræver mere end et Word dokument :-):
http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator-HD.23065.0.html
Avatar billede doughnut Nybegynder
07. februar 2011 - 20:47 #4
Ja jeg havde godt kigget på den side der, men tak alligevel :) Jeg synes at grafikkortet så meget godt ud i forhold til prisen, men tror du at jeg kan finde et endnu bedre til prisen?
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2011 - 21:13 #5
Umiddelbart er det svært at finde bærebare pc`ere der inholder et bedre grafikkort til den pris.
Avatar billede euhp Nybegynder
07. februar 2011 - 21:15 #6
Jeg ville ikke anbefale nogen af dem, men en færdigbygget no-name PC. Du får meget mere for pengene og fuld garanti på det hele hvor mærkevareproducenterne tit glemmer den danske købe- og reklamationslov.
Avatar billede doughnut Nybegynder
07. februar 2011 - 21:19 #7
Øøh hvor gør man det #6? og tak #5
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2011 - 21:24 #8
Tja, jeg vil også godt vide hvor at #6 vil købe en barebone bærebar og bestykke den selv - især til 4-5000 kr. :-)
Avatar billede Eldrups Nybegynder
08. februar 2011 - 13:34 #9
GTA IV er hverken et "nyt" spil, eller krævende for et grafikkort. Det er derimod kendt for at være ualmindeligt krævende for CPU'en.

Du får ingen gamer bærbar til 4-5.000kr, det er simpelthen ikke nok til at få en ordentlig CPU.

Mm-vision sælger fremragende bærbare, til udemærkede priser. (Man sparer bl.a. O/S, og kan smide linux eller sin egen Windows på, hvis man har sådan en liggende)

Jeg kan klart anbefale HD5650 kombineret med en Core i5.

Mindre end det vil aldrig kunne køre nye spil tilfredsstillende.
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2011 - 15:29 #10
Eldrups > læs link i #3 ang grafikkort og GTA IV, så vil du se at det kræver grafikkraft for at køre godt i i højopløsning.
Et HD 5650 er enda lige på kanten af det.
Og så kan du have al den cpu kraft der findes i hele danmark, det ændre ikke ved at der kræves et godt grafikkort :-)
Avatar billede Eldrups Nybegynder
08. februar 2011 - 23:55 #11
Haverslev : Jeg har selv en bærbar med et HD5650 og en Core i5, og jeg er udemærket klar over hvad NBC.net skriver, og hvordan deres tests fungerer.

Jeg siger på intet tidspunkt at GTA IV ikke kræver noget af GPU'en - Jeg siger blot at det kræver MEGET mere af CPU'en end GPU'en. Det er ikke til diskussion, det er simpelthen facts.

GTA IV kører med 42,7 FPS ifølge dem - Hvis du klikker på 42,7 FPS kan du se hvilket system de har opnået 42,7 FPS med. Jeg har skrevet det herunder:

med.: 42.7
[X] Fire DTX
Intel Core i7 720QM 1.6GHz
Mobility Radeon HD 5650 (600MHz), 1024MB (800MHz) DDR3 VRAM, 8.14.10.0716
4096MB RAM

Som du nok kan se, så har den bærbar de har opnået 42 FPS med, en LANGT LANGT bedre CPU end de 2 bærbare nævnt i OP. Jeg vil vædde med at ingen af de bærbare i OP kan køre GTA i medium på bare 30 FPS. Nok ikke engang 20 FPS.

Ja nok ikke engang min Core i5 med samme grafikkort kan hive 30 FPS med medium settings.
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2011 - 08:08 #12
OG NEJ dette udsagn passer ikke:
Jeg siger på intet tidspunkt at GTA IV ikke kræver noget af GPU'en - Jeg siger blot at det kræver MEGET mere af CPU'en end GPU'en. Det er ikke til diskussion, det er simpelthen facts

CPU mæssigt kræver det ikke mere end en Dual core på 2,0Ghz at køre det.

Grafikkort mæssigt skal du minimum have et Gforce 8600 eller tilsvarende i bærebar eller et Ati 3870 eller tilsvarende i bærebar og de skal være med minimum 512Mb egne ram, ikke delte.
Avatar billede Eldrups Nybegynder
09. februar 2011 - 19:21 #13
Haha glem det, du aner jo tydeligvis ikke hvad du snakker om.
Avatar billede haverslev Novice
10. februar 2011 - 09:46 #14
Tja, nu har jeg xx antal computere/bærebare i hånden hver dag og har arbejdet med IT siden 1984, sååå mon ikke jeg ved en lille smule om det.
Jeg slår HELT sikkert ikke dig, men det går vist også uden :-)