Avatar billede per2edb Praktikant
07. februar 2011 - 13:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

SW Opdateringer når pcén opdateres

Jeg står overfor en overgang til Window 7 fra Vista
Jeg har uden tvivl noget "snask" liggende fra gamle programmer
selvom jeg har brugt mange renseprogrammer
Alle råder mig til ikke at benytte en update men købe en fuld Window 7. Er det det rigtige at gøre?
Jeg har meget software der er update version.
Hvis jeg begynder med en ren Disk hvordan installeres en update.
Kan jeg nøjes med at lægge updaten ind alene eller skal jeg først lægge den gamle fulde version ind og så opdatere ??
Hvis jeg også skifter Disken hvad så. Kan updaten alene benyttes?
Hvis jeg skifter motherboarded. Kan updaten alene benyttes?
Avatar billede euhp Nybegynder
07. februar 2011 - 13:46 #1
Du kan ikke installere en Windows 7 opgradering på et tomt system. Det kan kun opdateres, og da prisforskellen er lille, anbefaler jeg altid at købe en fuld Windows - den kan du nemlig både installere fra bunden OG opdatere med.
Avatar billede per2edb Praktikant
07. februar 2011 - 14:13 #2
Jeg fik ikke forklaret det nøjagtigt nok
Windows 7 update ville jeg i så fald lægge på Vista.
Hvis jeg nu begynder forfra og installerer en fuld Window 7 hvad så med de andre programmer jeg har i en update version??
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2011 - 14:23 #3
en OEM win 7 er en fuld version selv om det er en opdatering til vista - længere er den ikke

de kan installeres fra scrath altså på en tom maskine

først tester du din pc med microsofts eget program og følger deres anvisninger

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

nu ved du om der er problemr inden du går igang - det kunne være pegeredskaber eller andet den vil have opdateret

derfor hent dem inden du går igang - hvis det nu er din internet driver er du jo på den
m.v.h
Avatar billede per2edb Praktikant
07. februar 2011 - 15:41 #4
Hvad er en OEM Version?
Jeg har en:
a)  stationær med vista ultimate 64 bit.
b) Laptop med vista ultimate 64 bit.
c) Laptop med vista professionel 32 bit.

Jeg kan nøjes med Professionel til alle 3
Hvis jeg skal upgradere alle 3 hvad skal jeg så vælge af pakker???
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2011 - 07:39 #5
http://www.helpwithpcs.com/jargon/oem.htm

den er bundet op på din hardware men ikke mere end hvis du køber en ny siger du det når du aktiverer den - den vil auto fremkomme med et telefon nummer

det er tosset at give mange penge for en "fuld" version når en OEM kan det sammme.

du skal vælge efter hvad du skal bruge dine pc til.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare

der er ikke nogen umidelbar fordel ved at vælge 64 bit version af styresystem - det skal du kun gøre hvis du har over 4 gb ram i maskinerne for at kunne bruge dem

win 7 32 bit kan bruge op til 4 gb - det på graffikkortet

et eksempel

http://www.dataengros.dk/software.htm
Avatar billede per2edb Praktikant
08. februar 2011 - 09:58 #6
1000 tak for disse meget nyttige informationer
jeg har et aller sidste spørgsmål som er uhyre vigtig.
Jeg har måske 20 programmer såsom MS Expression Web, Solisworks, MS Project osv...
Skal hver eneste nyinstalleres igen manuelt eller kan windows let overførsler klare dem alle på en gang
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2011 - 10:52 #7
hvis du vælger metoden update til win 7 virker programmerne hvis ikke microsoft advisor siger noget andet

hvis du installerer fra scrath altså forfra skal alle programmer geninstalleres

m.v.h
Avatar billede per2edb Praktikant
08. februar 2011 - 11:08 #8
Jeg er nød til at spørge igen for et mere præcis svar.
Fra scrath - skal HVER ENESTE program ET af gangen geninstalleres?
Det vil tage uger når man har mere end 20 programmer!

Jeg spørger på vegne af flere kolegaer der alle viger tilbage pga det kæmpe arbejde det er at geninstallere hvert eneste progran et af gangen.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2011 - 11:55 #9
ja det skal de

husk at tjekke deres maskiner med advisor og også deres printer tændt eller hvad de nu har i den
men hvis det foregår via en server på arbejdspladsen kan du jo lave en service der auto installerer og opdaterer deres programm

min kones acer 7738g fik hun med vista og recovery på
samtidig udkom win 7 og der købte jeg til hende en opdatering(oem -fuld version) for jeg tror det var 179,- for forsendelsen
forespurgte acer om hvilken version det var og de fortalte at alle win 7 opdateringer var OEM og kunne installeres fra ren maskine.

den har jeg lige lagt henover - det eneste den skulle have opdateret var netkortet

men ellers kører den fremragende af en bærbar
Avatar billede per2edb Praktikant
08. februar 2011 - 13:14 #10
Tak for hjælpen
Avatar billede per2edb Praktikant
08. februar 2011 - 13:15 #11
Vil du lave det så jeg kan give point
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2011 - 14:57 #12
ok
du skal blot markere svar 12 og acceptere
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2011 - 15:49 #13
en sidste besked
du kan ikke bruge win 7 64 bit til at opdatere en vista 32 bit bare så du ved det -den skal være samme version og bit system

altså enten
32 bit
eller 64 bit
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2011 - 10:54 #14