Avatar billede Sonni1980 Nybegynder
07. februar 2011 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Failed to run graphic system

Jeg har for 2 dage siden reinstalleret min computer efter en masse bøvl med den, og stødt på et problem, når jeg vil spille spil.

Jeg har installeret Steam og FM11, men når jeg vil åbne spillet kommer beskeden Cannot run game, failed to setup graphics system...

Jeg går ud fra at det har noget med mit grafikkort og noget manglende opdatering at gøre, men når jeg prøver at finde ud af hvilket grafikkort jeg har, kontrolpanel>enhedshåndtering>skærmkort, står der jeg har et standart VGA skærmkort, som en af mine venner påstår ikke er et grafikkort? Ja, jeg lyder måske temmelig dum, i manges ører, men jeg har nu bare ikke en skid forstand på den slags??

Så hvad gør jeg nu? Jeg har, igår opdateret windows, og så har jeg kigget på den driver-cd, der fulgte med til computeren i tidernes morgen.. Umiddelbart kan jeg ikke lige se hvilken mappe der skulle have med grafik at gøre, eller hvad jeg skal gøre ved den?

Der er en mappe, der hedder VGA, hvor filen er sådan en zip-halløj, som jeg så lyner op.. og hvad gør man så? Der sker ligesom ikk rigtigt noget, som i Audio-mappen, hvor man kan se man opdaterer driveren, og skal genstarte og alt det der... Er det bare fordi jeg ved hvordan man gør det helt rigtigt (skåret ud i pap)

Af mapper på driver-cd'en er der Audio, bluetooth, cardbus, chipset, cir, fir, hda-bus, lan, modem, ql-botton, touchpad, tpm, vga, wireless...

Please hjælp en klovn til computere.. Nu vil jeg se om jeg kan finde ud af at koge et æg, og håber der er nogle hjælpsomme sjæle, der har svaret, når jeg kommer tilbage :)
Avatar billede euhp Nybegynder
07. februar 2011 - 12:56 #1
Hvad hedder zip-filen i vga mappen, som du kan pakke ud?
Du kan evt. paste lidt af readme filen her. Vi skal vide hvilket grafikkort du har, og det vil min anmodning hjælpe os med. :)
Avatar billede Sonni1980 Nybegynder
07. februar 2011 - 13:10 #2
I VGA mappen er der yderligere mapper der hedder Vista, Vista64, XP og din read me.. Jeg ved faktisk ikke hvad forskellen på Vista og Vista64 er, så jeg har unzippet begge dele (jeg har vista home premium)Vista'en hedder"Vista32(101.08)" og 64'eren "Vista64(101[1].19)"

readme:
\VGA\vista\Vista32(101.08).exe
    --- supported OS: Windows Vista x86

\VGA\vista64\Vista64(101[1].19).exe
    --- supported OS: Windows Vista x64

\VGA\xp\WinXP32(101[1].19)_WHQL.exe
    --- supported OS: Windows XP x86
Avatar billede euhp Nybegynder
07. februar 2011 - 13:39 #3
Gå hertil:

http://www.nvidia.co.uk/Download/Scan.aspx?lang=en-uk

Så vil grafikdriveren blive opdateret til den nyeste.

Bagefter:

Gå til http://www.microsoft.com/directx og opdater DirectX driveren. (vælg download/install jeg kan ikke se siden herfra hvor jeg er nu.)
Avatar billede Sonni1980 Nybegynder
07. februar 2011 - 15:03 #4
You are the man!! jeg takker for hjælpen ;)
Avatar billede euhp Nybegynder
07. februar 2011 - 16:11 #5
Var så lidt.