Avatar billede jonpet Seniormester
07. februar 2011 - 11:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

1394-Netværkskort

Hej

Jeg sedder og roder med en, Fujitsu Siemens Amilo bærbar.
og prøver at få den på nettet,
men jeg finder ud af, at der kun er et 1394-Netværkskort i den,
og på nette siger de at det ikke er et rigtigt Netværkskort ???

SPØRSMÅL:

Kan jeg få det Netværkskort til at gå på nette med en Bredbånd Lan-forbindelse ???
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 12:00 #1
der er altid mulighed for kablet net - og 1394-porten er firewire.
Du mangler nok driver til netkortet - så du skal via
http://support.ts.fujitsu.com/dk/support/downloads.html
og indtaste model og windowsversion - så henter du drivere der.
Avatar billede jonpet Seniormester
07. februar 2011 - 12:13 #2
Hej claes57

Når jeg går ind i ( Egenskaber for 1394-netværkskort )
står der, Denne enhed virker korrekt.

dato for driver 01-07-2001
Driverversion: 5.1.2535.0

kan det så værer et driver problem?
Avatar billede ksoren Nybegynder
07. februar 2011 - 12:15 #3
Glemt alt om den der 1394. Det har lidt samme funktion som en usb-port.

Når du får installeret den rigtige driver, så skal dit netkort nok komme frem.
Avatar billede jonpet Seniormester
07. februar 2011 - 12:21 #4
Ok tak
jeg prøver lige at finde en Driver til det netværkskort
Avatar billede jonpet Seniormester
07. februar 2011 - 12:47 #5
Hej igen

Har prøvet at finde den rigtige Driver til det netværkskort
men ved ikke helt hvad for en jeg skal vælge. så er der en der kan finde den til mig ?? :)

Fujitsu Siemens Amilo bærbar
Amilo A3667G
Reg No:P71CA0
1394-netværkskort
windows XP Home Edition
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 13:25 #6
Avatar billede euhp Nybegynder
07. februar 2011 - 13:42 #7
Claes,
du tager sgu fejl, 1394 (FireWire) ER netværksbaseret. Det ændrer dog ikke på at det ikke er den, han skal bruge driver til, men i stedet den du nævner. Ville bare gøre opmærksom på at 1394 ER en netværksbaseret protokol.
Avatar billede jonpet Seniormester
07. februar 2011 - 16:25 #8
Hej igen

Har igen prøvet at finde den rigtige Driver til det netværkskort
men ved ikke helt hvad for en jeg skal vælge. så er der en der kan finde den til mig ?? :)

Fujitsu Siemens Amilo bærbar
Amilo A3667G
Reg No:P71CA0
1394-netværkskort
windows XP Home Edition
BIOS ver: 1,06c Ec ver 1,06
notebook ID 50c163a3
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 16:41 #9
Prøv at gå ind i enhedshåndteringen og se om du har gule anmærkninger her.
Du kommer herind ved at højreklikke på denne computer og vælge egenskaber-hardware-enhedskhåndtering.
Her inde finder du drivere til den hardware der er på pc. Prøv at gå ned til netværkskort. Her burde du have to kort. Det omtalte 1394 kort og lan kortet.Navnet på dette kort burde stå der når du trykker på netværkskort.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2011 - 17:27 #10
jeg har linket direkte til den i #6 - du skal bare markere, at du har læst betingelser, og derefter klikke på download software.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 18:37 #11
Det er ligeså vigtigt at chipsætdriveren er installeret og fungerer rigtigt. Derfor også #9.
Avatar billede jonpet Seniormester
07. februar 2011 - 19:59 #12
Hej ,,,,,

Så virker det,,,, :)

jeg syndes at det som ( 220661 ) skrev, fik jeg mest ud af.. (kunne forstå)
Så er det ok,, hvis jeg giver ham poing,,

Men alle skal have TAk.... :)

Så ( 220661 ) lægger du lige et svar,,
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 22:02 #13
Super. Jeg lægger svar her.