Avatar billede cyberzorro Nybegynder
06. februar 2011 - 17:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

administrator konto kan ikke bruges

Sidder nu ved en Asus-bærbar. Den eneste administratorkonto er beskadiget. Har fundet løsning til at få den op at reparere den. Men det er sku svært da den jo er den eneste med admin rettigheder. Når jeg på anden bruger forsøger at oprette ny konto skal jeg taste koden til admin konto. Det ser fint ud...ikken nogen fejl i den, men der sker bare ikke noget.
Tænke jeg ville starte op i fejlsikret tilstand, men det har den nu heller ikke lyst til...den starter bare op på normal vis.

Nogen idé til løsning.

NB: Total recovery er sidste...læs: SIDSTE chance da der ligger en vigtig opgave ...
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
06. februar 2011 - 17:36 #1
Ups...der er tale om Windows 7 Home Prem...
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
06. februar 2011 - 18:00 #2
Når jeg fx. vil køre cmd som administrator-konto taster jeg koden ind. Den siger så:

"Windows kan ikke finde C:\Windows\System32\cmd.exe. Kontroller, at du har skrevet navnet korrekt og forsøg derefter igen.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
06. februar 2011 - 21:34 #3
Har fundet en brugbar løsning:

Log på i Fejlsikret tilstand

Find et gendannelsespunkt du ved virker.

Det virkede for mig og den ødelagte bruger blev fixet.

Opret en ny administatorkonto til en anden gang. Så man altid har to admin-kontoer.

Lukker spørgsmålet.