Avatar billede bimme123 Nybegynder
29. juli 2001 - 12:25 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Problem med ram.

Jeg har lige monteret 128 ekstra ram, så jeg nu har 256. Men nu køerer pc´en meget langsommere og fryser ofte fast.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
29. juli 2001 - 12:26 #1
Er det af samme type (PC100/PC133)?
Avatar billede bimme123 Nybegynder
29. juli 2001 - 12:27 #2
sunlock.dk >> Ja det er
Avatar billede bimme123 Nybegynder
29. juli 2001 - 12:28 #3
Kan man se nogen steder hvilke ram der sidder i?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
29. juli 2001 - 12:29 #4
Tænker du på fabrikat? Det er lige meget...
Avatar billede bimme123 Nybegynder
29. juli 2001 - 12:29 #5
Jeg mener hastighed (100, 133)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
29. juli 2001 - 12:31 #6
Åhhh.... det tror jeg ikke. Hvis du er i tvivl, så prøv at bytte om på dem. Den hurtigste skal side i det første slot.
Det kan godt være at det er der problemet ligger (hvis der er en 100 og en 133). Prøv og bytte om på dem...

::sunlock.dk::
Avatar billede bimme123 Nybegynder
29. juli 2001 - 12:31 #7
Det prøver jeg. Tak!
Avatar billede makse Nybegynder
29. juli 2001 - 12:32 #8
Lav en \'Load Setup Defaults\' i din bios.
Hvilket OS kører du med?
Der findes flere optimeringstricks, som du kan se på http://www.wintip.dk/trimning/memtrim.htm
Avatar billede bimme123 Nybegynder
29. juli 2001 - 12:33 #9
Makse >> Win 98
Avatar billede jakob-w Nybegynder
29. juli 2001 - 15:42 #10
Det kan være at ns på rammene er langsommere
Avatar billede bimme123 Nybegynder
29. juli 2001 - 15:49 #11
Jakob-w >> Hvordan kan jeg se det?
Avatar billede jakob-w Nybegynder
29. juli 2001 - 15:51 #12
Du burde kunne se det på rammene, de hedder nåde med 8ns eller 7,5ns.
Det højeste er bedst
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. juli 2001 - 00:50 #13
jacob-w> Mener du at 8 er det hurtigste, så tager du fejl, 7.5 Nanosekunder er lidt hurtigere end 8Ns.

bimme123> Hvad står din CAS til, se under Chipset Features Setup, står der 2 så sæt den til 3, det kan hjælpe på at den fryser fast!
Under samme kategori kan du se hvad RAM står til i Nanosekunder, står den på 7 eller 8 så prøv med 10ns.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2001 - 09:08 #14
Har du prøvet at opdatere din BIOS
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2001 - 12:22 #15
Hvad er det for et bundkort du bruger.

- Er du forresten sikker på at den nye RAM ikke er defekt? Har du nogensinde oplevet en VXD fejl?
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. august 2001 - 12:26 #16
kgtyroll> Kan en VXD fejl sløve maskinen, det er jo sket efter at han satte en ny ram i!
Avatar billede itarkiv Nybegynder
01. august 2001 - 12:50 #17
kgtyroll > Hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort jeg har?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2001 - 13:31 #18
Når han sætter den nye RAM i vil maskinen skulle bruge resourcer til at holde styr på RAM, og placering af data. Det ligger heldigvis inde i den nye RAM klods. Derfor vil man normalt ikke opleve en forringelse af hastighed. Men hvis RAM blokken har taget skade af feks statisk støj, vil den kunne have problemer med at allokere data i blokken. Hvis denne kreds er beskadiget er en af RAM kredsene helt sikkert også beskadiget, og man vil derfor kunne opleve en VXD fejl.

- Ved du ikke hvilket bundkort du har?

Det står tit i opstarten, afhængig af hvilken BIOS du har. Prøv at lægge mærke til det når du genstarter/tænder.
Avatar billede microtec Nybegynder
03. august 2001 - 12:43 #19
Jeg syntes dette spørgsmål burde være stillet i
\"Kategori Hardware: Generelt\" frem for her i \"Kategori Hardware: Elektronik\".

Dette er ikke en sur kommentar, men blot et ønske, så vores nue Elektronik-kategori ikke bliver udvandet at almindelige HW-spørgsmål :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2001 - 13:02 #20
microtec> Det bliver nok svært, det kan være svært at finde ud af hvor et spm. skal rettes hen.
Avatar billede microtec Nybegynder
03. august 2001 - 13:54 #21
retaxes >> Ja. Du har desværre ret. De to katogorier ligger tæt op af hinanden.

Min fortolkning af \"elektronik\" går dog mere i retningen af \"loddekolbe-svingere\" og nysgerrige selvbyggere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2001 - 13:58 #22
Nemlig, der er jeg enig med dig!

Der sidder nok nogle radioamatører og kikker langt efter emner!
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2001 - 14:07 #23
Så lige under Kategorien Elektronik, de 5 der er oppe nu hører ikke til her og spm. med accp. svar har heller ikke ret meget med emnet at gøre. Man kunne lige så godt nedlægge kategorien!
Avatar billede microtec Nybegynder
03. august 2001 - 14:12 #24
Tja. Jeg har besvaret mange elektronik-spørgsmål i diverse andre kategorier, så spørgsmålene er her.

Kategorien \"elektronik\" er lige blevet oprettet. Det undre mig lidt, da der er andre kategorier der ville være mere oplagte at oprette. Mon ikke den hurtig forsvinder igen :o(
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2001 - 14:18 #25
Jo, sikkert. Nå, det er nok bedst at slutte her, 73 fra mig
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 10:42 #26
Takker for points ;o)

www.fotx.net/retaxes