Avatar billede Nicolaj213 Nybegynder
04. februar 2011 - 17:11 Der er 8 kommentarer

XP boot problemer

Hej. Jeg har en lille "medion E1210" som har nogle boot problemer. Når den prøver at starte op kommer den til xp boot screen, og så kommer den ikke videre. Jeg har prøvet at starte den op i fejlsikret tilstand, normal tilstand osv. Men ingenting virker. Jeg ville være meget glad hvis der var nogle der kunne hjælpe mig. Håber i har et svar...

Nicolaj
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2011 - 17:26 #1
Har du forsøgt den der hedder "sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede"?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2011 - 18:13 #2
Hvis du har XP CDén, eller kan låne en, så prøv følgende:
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data

/p Checker disken omhyggeligt for fejl

---------------------------------------------------------------------------------------
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Her skriver du så
chkdsk /p /r
  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen
Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
____________________________________________________________________
I kommandopromten:
chkdsk /r /f
/f Retter fejl på disken.
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
___________________________________________________________________
Du kan også prøve at skrive fixboot og genstarte.
Avatar billede Nicolaj213 Nybegynder
04. februar 2011 - 18:52 #3
Ja jeg har prøvet at starte den som sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede.

Jeg tror ikke at jeg har en xp disk, men tror nok at jeg kan finde en, men problemet er at der ikke er noget diskdrev i computeren... Så det er ikke så godt. Kan man ikke gøre det på en anden måde?

Nicolaj
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2011 - 19:03 #4
Du kan ordne det hele med en USB nøgle
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2011 - 20:50 #5
Ja du kan godt bruge en USB stick, men du kan ikke bare kopiere windows over, det skal gøres med et redskab, som gør det muligt at boote fra USB.
Jeg har selv brugt denne fra Microsoft, til at installere win7, men mon ikke den også gælder XP?
http://store.microsoft.com/help/iso-tool
eller
http://car-pc.dk/forum_indlaeg_vis.php?fid=15&fiid=67
Og der findes flere. Det er lidt besværligt, men så kan du jo gemme den, du kan få brug for den igen.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2011 - 21:12 #6
Ps. Hvis du vil prøve det 1.ste link, kan jeg godt lægge de 2 små programmer som skal bruges, til downloadning. De fylder kun 3.33MB.
Avatar billede Nicolaj213 Nybegynder
07. februar 2011 - 18:45 #7
Vil du ligge de to programmer ind, så jeg kan prøve og se om jeg kan finde ud af det.

Nicolaj
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2011 - 19:14 #8
Ok den ligger så her. Det er en selvudpakkende Rar fil. Du kan ekstrahere den hvor du vil.
http://peecee.dk/upload/view/288968