Avatar billede runedrengen Nybegynder
29. juli 2001 - 10:22 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Deling af vcd film

Hej jeg har lige fået en dvd maskine der kan spille vcd film men de film jeg har liggende på min computer er for store til at ligge på en cd hvorden deler jeg en vcd film op  i 2 filer så de kan ligge på 2 skiver
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. juli 2001 - 10:29 #1
Avatar billede bobbedude Nybegynder
29. juli 2001 - 10:29 #2
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. juli 2001 - 10:30 #3
her kan du hente programmet:
http://virtualdub.sourceforge.net/
Avatar billede makse Nybegynder
29. juli 2001 - 10:33 #4
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. juli 2001 - 11:55 #5
Du kan læse alt om VCD på www.vcdhelper.com

/per
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
31. juli 2001 - 11:23 #6
JEg vil klart anbefale www.tmpgenc.com !!

Det er også den bedste til evt. konvertering fra divx til vcd.
Avatar billede runedrengen Nybegynder
01. august 2001 - 22:37 #7
Makse jeg prøvede den dvtool men når den splitter mpg filen kan jeg kun afspille fil nummer 1
Avatar billede runedrengen Nybegynder
01. august 2001 - 23:14 #8
Det eneste af de programmer jeg har downloadet som kan dele en mpg fil op i to er DVTool men ligemeget hvad jeg gør kan jeg kun afspille den første fil fil nummer 2 vil ikke afspilles hverken på min computer eller på min dvd maskine
Avatar billede makse Nybegynder
01. august 2001 - 23:35 #9
Runedrengen > Jeg tester det lige.
Avatar billede makse Nybegynder
01. august 2001 - 23:43 #10
Hvilket format er den fil du prøver på?
Avatar billede runedrengen Nybegynder
01. august 2001 - 23:47 #11
det er en mpg fil
Avatar billede makse Nybegynder
01. august 2001 - 23:59 #12
Er det MPEG1 eller MPEG2?
Avatar billede runedrengen Nybegynder
02. august 2001 - 00:03 #13
jeg tror det er mpeg2 men er ikke sikke hvordan ser jeg det
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
02. august 2001 - 08:59 #14
i tmpgenc, vælger du hvilket format du vil have som output når du cutter filen op.
dette er nødvendigt for at få brænder programmerne til at ville kendes ved formatet.
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
02. august 2001 - 09:00 #15
tmpenc kan btw æde alle formater du har windows codec til.
Avatar billede runedrengen Nybegynder
02. august 2001 - 10:32 #16
Men hvordan deler jeg filen op i tmpgenc hvor finder jeg codec hvis jeg mangler nogle
Avatar billede makse Nybegynder
02. august 2001 - 10:37 #17
Runedrengen > Jeg har lige prøvet med en MPEG1 fil, og det virkede heller ikke.
Jeg prøver senere at kigge nærmere på det. Men ellers så er TMPENC også et ganske udemærket program.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. august 2001 - 10:37 #18
virkede virtual dub heller ikke?
Avatar billede kh-proffcom Nybegynder
02. august 2001 - 12:00 #19
codecs henter wmp selv hvis du mangler nogle og ellers er der divx codec der kan hentes næsten overalt på nettet.
inde i tmpenc er der i \"file menu\" et punkt der hedder \"Menu tools\". Her er der et faneblad der hedder cut, hvor du kan dele filen op.