Avatar billede MRKnitram Nybegynder
01. februar 2011 - 23:28 Der er 3 kommentarer

Pink plamager på skærm under spil

Problemet:
Efter at have spillet et spil (Call of Duty) i x-antal minutter, så er min computer begyndt at vise nogle pink plamager, hvorefter den fryser og jeg må genstarte.

Under reboot er der derefter ligeledes blålige vertikale streger, og ofte formår computer ikke at boote helt, men viser en blå skærm og genstarter automatisk.

De første par gange det skete, kunne jeg lade computeren stå slukket et stykke tid og derefter reboote normalt. Senest har det ikke kunnet lade sig gøre selv efter længere tids pause.

Har prøvet at sætte et gammelt, mindre grafikkort i computeren, og har ikke oplevet grafikfejl siden.

Har to PCI-E-slots, og har prøvet dem begge med det fejlbefængte kort uden nogen forskel, stadig fejl. Har ligeledes prøvet to forskellige skærme og to forskellige kabler til skærmene. Har ligeledes prøvet med to forskellige strømkabler til kortet.

Det virker som om, at der er en defekt i grafikkortet, men inden jeg investerer i et nyt, kan jeg så vide mig helt sikker på, at fejlen ikke ligger et andet sted? Er det udelukket, at det kan være bundkort eller RAM? Kunne man forestille sig, at det lille kort ikke kræver så af de andre (fejlbefængte) hardwarekomponenter, og at fejlen derfor ikke viser sig?

Hvis det vurderes, at der kræves nyt grafikkort, så kom gerne med forslag til et "best buy".
Avatar billede MRKnitram Nybegynder
01. februar 2011 - 23:29 #1
"... ikke kræver så meget ..." skulle der stå i næstsidste afsnit.
Avatar billede Deepone Nybegynder
02. februar 2011 - 11:49 #2
Prøvede noget lignende engang, der kom nogle mærkelige streger frem i spil, senere begyndte der at komme nogle pixels i alle mulige farve under opstart.. Købte et nyt grafikkort og så virkede alt fint.
Avatar billede MRKnitram Nybegynder
16. juli 2011 - 18:29 #3
Endte med at købe nyt grafikkort (og bundkort, ram og processor) og alt virker nu fint igen.

Smid et svar Deepone, hvis du vil ha' point. ;)