Avatar billede kazooi Nybegynder
01. februar 2011 - 22:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mail fra sme server 7.4 ryger i junk mail

Hej. er der nogen der ved hvorfor og hvordan jeg undgår at mails fra min sme server ryger direkte i junkmail hos hotmail brugere??

vi har et hold frivillige lektiehjælpere som vi sender skema ud til ved hjælp af email, men skema'erne ender altid i junkmail og de fleste tjekker ikke deres junkmail mappe.

er der en måde at undgå at det sker på??
Avatar billede baggerh Nybegynder
02. februar 2011 - 07:53 #1
Nu skriver du ikke meget, der gør at du kan hjælpes.
Men prøv den her og løs de "fejl" du får.
http://www.intodns.com
Avatar billede kazooi Nybegynder
02. februar 2011 - 14:01 #2
Hej. mange tak for dit svar.

jeg ved ikke rigtigt hvad jeg ellers skulle skrive for at kunne uddybe det.
men tror i at det kan være de selv signerede certifikater som sme server bruger??
Avatar billede baggerh Nybegynder
02. februar 2011 - 14:24 #3
At mail går i "junk" folder, skyldtes typisk hvor den kommer fra. det kan være en PTR der mangler. eller andre opsætnings ting til at forhindre spam.

Den info jeg mangler er IP-adresse på afsender "server" (Global ip) samt domæne (evt sub domæne hvis det er det der bruges), med disse ting kan det tjekkes, hvorfor mail ryger i "junk"
Avatar billede kazooi Nybegynder
02. februar 2011 - 14:44 #4
okay. tak for dit hurtige svar. ip adressen hvor mailen bliver sendt fra er 90.185.19.101 det er en ny ip som jeg fik i mandags.

jeg fandt ud af at nogen af vores samarbejdspartnere bruger baracuda spam filtrering, så der var jeg nødt til at blive fjernet fra en blacklist før at de kunne modtage mails fra mig, men dette hjalp desværre ikke på at de ryger i spam mappen hos hotmail.
Avatar billede kazooi Nybegynder
02. februar 2011 - 18:01 #5
det skal lige siges at jeg aldrig har sendt spam. jeg ku forestille mig at den tidligere ejer af ip adressen har sendt spam ud, og derfor var den blacklistet.

men e-mail til hotmail brugerne røg stadig i junkmail da vi havde vores gamle ip adresse.
Avatar billede kazooi Nybegynder
17. februar 2011 - 01:24 #6
jeg fandt ud af at man skal lave en spf record i dns opsætningen hos ens domæne udbyder. derudover skal man tilmelde sig sender id systemet hos microsoft.