Avatar billede bi-ju Nybegynder
01. februar 2011 - 16:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows server 2008 VS 2008 R2

Jeg vil lave min egen server hjemme med AD og så skal den køre en hjemmeside på et tidspunkt.

Jeg har en Windows 2008 server, men hvad en forskellen på 2008 standart og så 2008 R2 ??
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2011 - 16:51 #1
Ny version.

Jeg mener at de største ændringer er:
- IIS opdateret fra 7.0 til 7.5
- findes kun i 64 bid udgave
- store forbedringer i Core udgaven
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2011 - 16:51 #2
64 bit ikke bid

:-)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
01. februar 2011 - 16:57 #3
Når du vil lave domain, så AD skraldespand

Helt vildt forbederet Hyper-V og Remote Desktop Services
Avatar billede bi-ju Nybegynder
01. februar 2011 - 17:17 #4
Arne_v Core udgaven har jeg også med hensyn til domaine,AD og til at køre hjemmeside er den core så at foretrække.
Skal lige siges at jeg er stadig lidt ny i server har kun lavet nogle stykker.

jonah.hex "så AD skraldespand" ?? hvad mener du
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
01. februar 2011 - 17:22 #5
restore af AD object, hvis man enabler det, men det er vist ligegyldig for dit vedkommende
Avatar billede bi-ju Nybegynder
01. februar 2011 - 17:37 #6
Der bliver lavet et ad.
Vi er 3 brugere der skal have vores egen mappe og nogle fælles ikke andet .
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
01. februar 2011 - 17:39 #7
ja ja fint
Avatar billede bi-ju Nybegynder
04. februar 2011 - 10:30 #8
ok Jeg har nu installeret windows server 2008 standart.

Jeg har lavet en workgroup som virker på alle vores 3 computer (droppede AD da jeg ikke mente det var nødvendigt til vores formål).

Jeg vil nu til at lave en hjemmeside.

Har købt domænenavn.

Hvad skal der til for at jeg kan vise min side på nettet.

Jeg har lavet siden i Wampserver på egen pc ikke serveren så prøven virker (local).

1. Jeg skal Installere (IIS) Standart eller flugeben i det hele ?

2. Så skal jeg "add new site".

Og hvad så.

Har prøvet det en gang men gik i stå , måske lavede ulykker og så geninstalleret jeg det hele igen.

Nogle der kan fortælle mig hvilken rækkefølge og hvilken Roles jeg skal bruge.
Avatar billede bi-ju Nybegynder
04. februar 2011 - 22:49 #9
Lukker denne her
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2011 - 04:40 #10
Du fik vel svar paa hvad du spurgte om?
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
12. august 2011 - 01:57 #11
bl-ju:

For det første er forskellen på 2008 og 2008 R2 at:

Server 2008 er et NT 6.0 build (samme underliggende styresystem som Windows Vista)
Server 2008 R2 er et NT 6.1 build (samme underliggende styresystem som Windows 7)

For det andet:

Når du installerer IIS 7.0 (Web server role), så skal du nøjes med at installere de features du skal bruge. Jo flere features du installerer uden at konfigurere, jo større angrebsflade (attack surface) skaber du = du er mere sårbar overfor hackere, malware und so weiter.

Hvis du installere IIS 7 med standard features og senere finder ud af at du skal bruge noget mere, kan du altid tilføje disse features senere (Server Manager --> Web Server --> Add role services)