Avatar billede primse Novice
01. februar 2011 - 10:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Program til deling af skærm

Hej.

Jeg har en bekendt der har optaget ca. 200 gb video fra mit firma. Jeg vil gerne have adgang til at kigge det igennem, uden at skulle sidde fysisk ved siden af ham....

Han skal på en eller anden måde give mig adgang til hans skærm, så jeg kan navigere rundt på de (starte og stoppe videoklippene).
Er der noget der har et godt forslag til - hvordan jeg gør det, uden problemer og risiko??

På forhånd tak!
/Primse

Hov, jeg må vist hellere nævne, at han sidder forresten på MAC og jeg på PC, og at han behøver ikke skal bruge computeren samtidigt.
Avatar billede magic-mouse Novice
01. februar 2011 - 10:33 #1
Kig på VNC det er gratis og forholdsvist let at anvende.
http://download.cnet.com/VNC-Free-Edition/3000-7240_4-10045255.html
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. februar 2011 - 10:36 #2
Teamviewer er gratis når det er til ikke kommerciel brug, det findes til både Mac og PC.

En anden mulighed her:
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=50811
Avatar billede magic-mouse Novice
01. februar 2011 - 10:45 #3
Real VNC er en betalings udgave af den jeg linkede til.

Men Teamviewer virker som et godt alternativ.

Fordelen ved den anden er at den er "lightweight" og utroligt nem at anvende. Kan bruges uden installation bare kør den exe fil som følger med og så er man igang.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. februar 2011 - 10:52 #4
Teamviewer kan vist også bruges uden installation - man skal bare vælge den rigtige udgave af Teamviewer.

der findes teamviewer portable ;)
Avatar billede magic-mouse Novice
01. februar 2011 - 10:53 #5
"der findes teamviewer portable ;)" jeg så det (klapper sine små hænder) ikke mere problem når konen ringer til en på jobbet og man ikke kan fixe hendes computer :)
Avatar billede primse Novice
01. februar 2011 - 17:47 #6
Tak for alle jeres hurtige svar..
Jeg vil lige prøve at tjekke mulighederne ud..
Ligger I et svar?!
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. februar 2011 - 18:50 #7
Svar her :)
Avatar billede HBP2 Praktikant
01. februar 2011 - 19:38 #8
Det er nok en dårlig ide at bruge VNC eller TeamViewer til at spille film. Det samme gælder alternativerne: NX (NoMachine), RDP, X forwarding og hvad man ellers kan finde på.

Problemet med dem alle er at de overfører billederne i den udpakkede film - men der er jo enormt ineffektivt.

Den bedste løsning er at din bekendte giver dig netværks adgang til filerne, hvis han f.eks. har en web server installeret på Mac'en.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. februar 2011 - 19:42 #9
Tja.. det vil et andet problem jo så opstå, overførselshastighed.

Der er både pro/cons ved begge løsninger. Hvor man kan sige at Teamviewer nok vil have lidt hak i videoen, men til gengæld skal en bruger ikke til at arbejde i hvordan han / hun laver opsætter en server og port forwarder..
Avatar billede primse Novice
01. februar 2011 - 19:57 #10
Hm..
Tak! Øv - jeg som troede det var så nemt...
Der er tale om 200 gb - så det er en pæn slat...
Jeg hører ham lige til hans kompetencer for opsætning af en port forwarder eller server.
Tak for indsparket!
Smid endeligt et svar hvis i vil have point!

Mange tak endnu engang....
Avatar billede HBP2 Praktikant
01. februar 2011 - 20:00 #11
Jeg tror ikke at TeamViewer så meget vil "hakke" som at det bare vil være ubrugeligt langsomt. Og TeamViewer overfører vist ikke lyd?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. februar 2011 - 20:29 #12
Du kan kun give point en gang.. dvs. du har givet mig point for den her tråd, så der er ikke flere der kan give svar. Enten skal du lave et nyt spørgsmål som du kan dele point imellem de andre, eller også så skal jeg oprette en tråd hvor jeg deler de point op som du har givet mig.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
01. februar 2011 - 20:37 #13
Ifølge http://www.teamviewer.com/download/teamviewer_manual.pdf

Kan du under "Audio Transmission" finde en mulighed for at starte afsendelse af lyd fra microfonen, hvis Mac understøtter det kan du så sætte den til at sende al lyd der afspilles på computeren.