Avatar billede Alsord Nybegynder
30. januar 2011 - 21:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Skærmdriver svare ikke!

Hjælp mig please.

Her i torsdags, sad jeg og spillede og lige pludselig frys min computer fuldstændigt og endte med at genstarte 2 gange.

Herefter sker det jævnligt at den laver totalt ged i billedet og ender med at fryse billed men ikke lyd.
det skal sige at det sker selv om jeg spiller eller laver andet grafisk.
Jeg for en fejlmeddelelse der siger:

"Skærmdriveren er holdt op med at svare og er genoprettet
Skærmdriveren NVIDIA Windows Kernel Mode Driver Version 266.58 stoppede med at svare og er genoprettet."

Jeg har prøve at opdatere driveren fra NVIDIA´s hjemmeside, uden effekt.
Mine specs er:

Machine
OS: MS Windows 7 Enterprise 32-bit
System: AMD Athlon 64 X2 Dualcore Processor 4400+,
3,0 GB DDR2 RAM
Graphics: NVIDA GeForce 8800 GT
Sound: Integrated; RealTech HD Audio

Interface:
Logitech MX518 laser Gaming Mouse
Logitech Classic Corded Keybord

Extras:
Creative 2.1 Sound System
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
30. januar 2011 - 21:38 #1
Hej alsord

Har ikke svaret på dit problem, men glæder mig til at se resultaten. Fordi jeg har haft samme problem, jeg køre win 7 ultimate 32 bit og både min stationær og bærbar har sagt det med skærm driveren. S:
Avatar billede kimtheman Novice
30. januar 2011 - 21:54 #2
Prøv at brug den skærm driver der fulgte med maskinen da du købte den. For fejlen er vel ikke fremkommet lige fra ny af?
Avatar billede Alsord Nybegynder
30. januar 2011 - 22:41 #3
Det der fuglte med er et ATI onboard skærmkort.

Det jeg bruger nu er NVIDIA GeForce 8800Gt

Jeg er ikke sikker jeg forstår dit indlæg ChristianRLarsen
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2011 - 23:22 #4
"Jeg er ikke sikker jeg forstår dit indlæg ChristianRLarsen"

Så læs det igen, for det er ikke særligt svært at forstå at han har samme problem ;)

Har du tjekket for støv m.m.?
Avatar billede noltus Novice
31. januar 2011 - 00:40 #5
Hvad er temps. på kortet,hvis de er ok er det sikkert kortet der er galt med,der er der så et par løsninger,bla. "ovn" tricket
Avatar billede AViGu Nybegynder
31. januar 2011 - 12:52 #6
Tjek lige nvidias hjemmeside for nye drivers til grafikkortet :)
Ellers er varme et godt bud. Tjek for støv eller om der er tilstrækkelig ventilation i kabinettet. Husk aiflow på kølere, varmen har det jo med at følge fysikkens love, og vil opad :)
Avatar billede Alsord Nybegynder
31. januar 2011 - 16:13 #7
Drivers er fuldt opdateret.
Enhedshåntering siger Fejlkode 43.
Det virker som om at kortet er kaput, hvilket jeg ikke kan forstå hvad skulle skyldes!?!  Kan det "brænde" af hvis de bliver for varmt?

@noltus jeg vil gerne høre lidt mere om de løsninger bla. "ovn tricket" (virke det egentligt?)

Jeg vil gerne vide hvordan jeg skifter tilbage til mit onboard ATI igen!
Avatar billede AViGu Nybegynder
31. januar 2011 - 16:19 #8
Du tager bare grafikkortet ud, så skulle det onboard gerne "aktivere" sig selv.

Altså - et grafikkort er 'kun' elektronik, så det kan jo stå af, ligesom så meget andet :D
Avatar billede Alsord Nybegynder
31. januar 2011 - 18:33 #9
OK, jeg flår det ud. :-)
Avatar billede AViGu Nybegynder
02. februar 2011 - 07:20 #10
Virker det?
Avatar billede Alsord Nybegynder
02. februar 2011 - 13:52 #11
Ja nu køre jeg på ATi Radeon 2100 embedded.

Jeg tror at mit GeForce er dødt.

AViGu skriv svar og du får point!
Avatar billede AViGu Nybegynder
02. februar 2011 - 16:43 #12
Jamen, svar så :D
Avatar billede curis Nybegynder
14. februar 2011 - 16:09 #13
Jeg har samme problem med min bærbar og har haft det længe her er de ting jeg har fundet ud af ved at læse på diverse forumer

Der er virkelig mange mennesker der har og har haft problemet for nogle går det væk med tiden andre har fået det væk ved at gå ind i Regedit og lave en der hedder TDRlevel eller TDRdeelay, men det virker meget sjældent og virker ofte kun i en periode (ændrede selv TDRLevel til 0 og det virkede i 14 dages tid og så fik jeg fejlen igen..) andre har også fjernet problemet ved at slette en windows update men underligt nok så er det forskellige updates folk har slettet. For andre kommer problemet af varme, og kan fixes med at rense pcen, nogle skriver også de har formateret pcen og det så virker (gjorde jeg også og det virkede et par dage også kom fejlen igen)

så det ser ud til problemet kan skyldes mange forskellige ting..

Mit problem skyldes ikke varme ikke drivere de to ting kan jeg 100% udelukke og har fundet ud af det kun er nogle ting jeg ikke kan kører fx "hitman blood money" "league of legends" "pirates of the burning sea" "heroes might and magic V" underligt nok kan jeg sagtens kører meget mere krævende spil som "gta" og "battle field bad company"

har også fundet ud af at det kun sker for min bærbar når jeg strømmen sluttet til, hvis jeg tager opladeren ud kommer fejlen ikke..

Har også taget mit batteri ud af bærbaren og det har en lille effekt, i stedet for jeg får fejlen efter 3-5 min så får jeg den efter en halv time. dog kun i nogle spil..

det er alt jeg ved om problemet efter at have læst flere 100 indlæg fra folk med problemet, er ikke selv særlig klog på computer så håber der er en herinde der kan tage oplysningerne og måske finde problemet
Avatar billede curis Nybegynder
15. februar 2011 - 11:42 #14
Har fået afvide af en ven der havde samme problem at det skyldes Motherboardet er brandt en smule af ikke nok til det slet ikke virker men heller ikke nok til det virker optimalt smider min pc til rep en af dagende og så håber vi jeg har et svar om en uge eller to..
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2011 - 21:35 #15
Enten står et bundkort af eller også virker det.
Det er elektriske komponenter, ikke mekanik, så den forklaring er langt ude.
Avatar billede curis Nybegynder
21. februar 2011 - 14:12 #16
meget konstruktivt svar. Jeg prøver i det mindste og komme med noget der kan bruges dit indlæg er bare negativt og ligegyldig.

og til bare lige så du ved kan chipsne på dit kort brænde af, så kortet stadig virker bare ikke altid og eller der kan være løse forbindelser i computeren så jo det kan godt lade sig gøre at det virker lidt ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2011 - 21:07 #17
Fatter ikke du spørger.
Du er jo klogere end mig der har siddet med disse dele en del år.
Jeg hopper af igen.