Avatar billede sofmol Nybegynder
30. januar 2011 - 10:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvem bruger min netværksforbindelse?

Jeg har en trådløs router. Bruger Vista. Og her forleden, ja der var jeg så flink at give min nabos knægt mit password, da han lige skulle bruge en forbindelse, inden han fik købt en selv. Jeg vil så lige checke om han stadig bruger den... inden jeg evt ændrer password (aner ikke hvordan man lige gør det).

Kan jeg se om der er andre pc logget på min forbindelse?
Avatar billede luirosengreen Nybegynder
30. januar 2011 - 10:49 #1
Du kan formentelig se en oversigt over tilsluttede clients på din routers WEB interface.

Jeg kan dog ikke med sikkerhed sige om den viser hvem der "har" været forbundet til din router.

Håber det hjælper...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
30. januar 2011 - 11:14 #2
Hvis du går ind på din router, der kan du se næsten alt du har brug for.
Avatar billede sofmol Nybegynder
30. januar 2011 - 11:17 #3
Så bliver jeg nødt til at ringe til mine routers support... synes lige netop det er noget af det mest forvirrende.
Jeg havde håbet på at det kunne ses i Vistas under netværksforbindelser.
Avatar billede sofmol Nybegynder
30. januar 2011 - 11:29 #4
Ok, nu er jeg inde på routeren, men når jeg så vil skifte system password, siger den, at det gamle password ikke er korrekt. Men det er det altså. Hvad gør jeg så?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2011 - 11:30 #5
med http://www.mywifizone.com/index.asp
kan du blokere for brugere (ie se, om der er andre på) fra din egen maskine. Programmet kan også en masse mere, som du ikke har brug for.
Avatar billede luirosengreen Nybegynder
30. januar 2011 - 11:34 #6
Det er nok ikke system password, men wireless password du vil skifte ikke?

Hvilken router har du?
Avatar billede sofmol Nybegynder
30. januar 2011 - 11:37 #7
Ja, det er nok wireless... men nu har jeg pillet ved system password,og kan ikke logge på med nogle af mine kendte passwords. Det er level one fra Bilka :-/
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
30. januar 2011 - 11:50 #8
Prøv lige at aktivere RESET knappen (på routeren) så er den sikkert klar igen
Avatar billede sofmol Nybegynder
07. februar 2011 - 22:43 #9
Hej... har ikke rigtig gjort noget ved det, er der en der vil lave et svar så jeg kan give point?