Avatar billede uhreskov Nybegynder
29. januar 2011 - 22:20 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Dos script der kan kopierer filer ?

Hejsa..

Jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at lave en kommando/script der kan kopierer en fil fra et drev til et andet.

Det skal forståes på denne måde:

Her er et eks.
Jeg har et fil på mit c drev C:\data\bruger.txt og det fil vil jeg gerne havde kopieret over på mit d drev til eks. d:\databackup\bruger

Tanken med det var at jeg vil lave en backup.bat fil hvor i scriptet skal være, og når jeg så klikke på backup.bat, så skal den automatisk lave den kommando der er skrevet.

Jeg håber at i kan forstå mit spørgsmål ?
Kan det lade sig gøre ?

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede danco Nybegynder
29. januar 2011 - 22:39 #1
Og så kan jeg ikke lade vær med at spørge mig selv, hvorfor lave den slags scripts når der findes ganske udemærket programmet der løser den samme problematik. Med den løsning du ønsker her vil du formentlig komme ud i problemer med versionering af dine filer.

MEN, scriptet der kan løse dit problem er som følger:

COPY "C:\data\bruger.txt" "D:\databackup\bruger"

Dog vil jeg stadig anbefale dig at overveje en extra gang om ikke eksisterende program var en mulighed.
Avatar billede jjam Juniormester
29. januar 2011 - 22:40 #2
Jeg går ud fra at du bruger windows.
hvad med en bat file med inholdet.:

copy C:\data\bruger.txt d:\databackup\bruger

Fra en 'dos' windue kan du prøve at skrive.:
copy /?

Prøv også at se på.:
xcopy /?

/Jan
Avatar billede uhreskov Nybegynder
29. januar 2011 - 22:46 #3
Hejsa...

danco, hvilket program(er) kan gøre det for mig ?

jjam, tak for kommandoen, det virker umiddelbart, dog får jeg lidt bøvl når jeg vil flytte fra eks. C:\Program Files\ så sker der ingen ting, altså ingen ting kopieres/flyttes

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede danco Nybegynder
29. januar 2011 - 22:53 #4
Umiddelbart synes jeg at Nero Backitup gør det ganske godt i trial versionen.
Jeg sidder ihvertfald selv og overvejer at bruge de 330 kr på en licens.

Umiddelbart tyder det på at du får problemer i din kilde sti fordi den indeholder mellemrum.
Avatar billede nissen2630 Novice
30. januar 2011 - 01:18 #5
Hvis der indgår låste/åbne filer i dem du skal kopiere.
Så som pst filer fra Outlook vil jeg anbefale ShadowCopy
http://www.runtime.org/shadow-copy.htm

Den kan køre direkte fra windows men kan også bruges fra en "dos" box
Avatar billede jjam Juniormester
30. januar 2011 - 08:13 #6
Hvis der er mellemrun (' ') i filenavne så skal der sættes " omkring. F.Eks.:
copy "C:\Program Files\bruger.txt" "d:\databackup\bruger"

Jan
30. januar 2011 - 11:16 #7
Avatar billede uhreskov Nybegynder
18. februar 2011 - 00:00 #8
Hejsa med jer...
I må undskylde at jeg først svarer nu, løb lige ind i noget sygdom...

Nåå, jeg vil prøve at svare på jeres indlæg:

#4 danco... tak for info om programmet, syntes det virker ok, men programmet laver en backup fil som jeg ikke kan "pille" i altså ikke se hvad der er i backup filen

#5+#7 smart program, men jeg vil lave backup af flere ting på en gang, og så skal jeg ændre i sti hvor der skal hentes fra og hvor det skal gemmes for hver ting jeg vil lave backup af...

#6 jjam, jeg har prøvet at lave som du skriver med "" men det virker ikke her, mit eks. er at jeg vil lave backup at mine sikkerhedskopier af min Iphone, jeg har brugt følgende kommando:

copy "C:\Users\Uhreskov\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\" "d:\backup\"

og

copy "C:\Users\Uhreskov\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\*.*" "d:\backup\*.*"

Hvad har jeg lavet forkert ?

På forhånd tak for jeres svar i første omgang...

Mvh.
Uhreskov.
18. februar 2011 - 06:45 #9
Hvad skriver/siger den da ???
Avatar billede nissen2630 Novice
18. februar 2011 - 10:34 #10
Denne linie skulle gerne virke:
copy C:\Users\Uhreskov\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\*.* D:\backup\

Husk at du får ikke under biblioteker med hvid der er nogle
Avatar billede uhreskov Nybegynder
18. februar 2011 - 14:23 #11
Hey i 2...

Kan stadig ikke få det til at virke... øv

Har kopieret linjen fra #10 når jeg så kører min .bat fil, så kommer der kun et glimt fra et "dos" vindue frem og intet sker ?

Mvh.
Uhreskov.
18. februar 2011 - 14:49 #12
Sæt

PAUSE

i SIDSTE linie i din *.BAT fil - så holder den 'pause' og du ka' se hvad den skriver...
Avatar billede uhreskov Nybegynder
18. februar 2011 - 15:30 #13
Hey...

Aha, den skriver

Den angivne fil blev ikke fundet

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede nissen2630 Novice
18. februar 2011 - 19:46 #14
Mig der er en klovn... Det første skal i anførsels tegn da Appel Computer er i 2 ord... Sorry

copy "C:\Users\Uhreskov\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\*.*" D:\backup\
Avatar billede uhreskov Nybegynder
18. februar 2011 - 20:05 #15
Hey..

C:\Users\Uhreskov\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\*.*
Den angivne fil blev ikke fundet.
        0 fil(er) kopieret.

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede nissen2630 Novice
18. februar 2011 - 20:19 #16
Hvis du via stifinder går ind i mappen er der så nogle filer?

Nu har jeg testet det med rigtig mange biblioteker på min lokale disk. og det VIRKER.
copy "C:\users\jesper\appdata\roaming\(diverse dir)\*.*" F:\backup
Avatar billede uhreskov Nybegynder
18. februar 2011 - 20:39 #17
Hey igen nissen2630

Ja der er både filer og mapper, har lavet et link til et billede der viser hvad der er

http://www.uhreskov.dk/backup.jpg

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede nissen2630 Novice
18. februar 2011 - 20:44 #18
Det viser ikke rigtig nogle filer. Hvis du skal have underbibliotekerne med skal du bruge XCOPY commandoen
Avatar billede uhreskov Nybegynder
18. februar 2011 - 21:23 #19
Hej..

Der er mange fil i Mappen Backup, der ligger alle mine backup filer fra Iphonen..

Xcopy.. tja så er vi ude i noget jeg slet INTET aner om...

Jeg må vist "google" lidt og se hvordan det kan løses, hvorfor skal backup være så besværligt... suk

Tak for hjælpen i første omgang :)

Uhreskov.
Avatar billede uhreskov Nybegynder
23. august 2012 - 16:20 #20
Hejsa... alle

Kunne jeg ikke be´om "svar" så jeg kan få lukket denne tråd (Har dårlig samvittighed)

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede uhreskov Nybegynder
17. januar 2014 - 15:51 #21
Lukker denne her, da den er noget gammel... (Af hensyn til regnskabet ;P)
Avatar billede uhreskov Nybegynder
17. januar 2014 - 15:52 #22
Lukker denne her, da den er noget gammel... (Af hensyn til regnskabet ;P)