Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2011 - 13:48 Der er 3 kommentarer

Fra Vista til Win7

Hejsa..

Jeg står i den situation at jeg skal skifte mit styresystem vista ud med windows 7. Ifølge Hp side skulle der ikke være noget problem for min maskine i at skifte. Det fik jeg gjort, men uden at boote fordi jeg kun havde to muligheder at vælge imelle: opgraderer eller installerer fra bunden(uden at boote).

Jeg valgte at installerer den fra bunden hvor den så gemte vista i c-drev som old.windows hvor jeg gik ind og slettede mappen senere hen. I min enhedshånderting var der 3 basissystemenheder der manglede en driver og en ukendt enhed der også manglede.

Selvom der ikke var et udråbstegn på mit graffikkort i enhedshåndteringen synes jeg selv at der manglede en form for driver til den. Det den gjorde var at når jeg minimerede et vindue gik det langsomt og ligeså vel som omvendt. Mit graffikkort er Nvidia Geforce9600 GT. Jeg hentede aldeles mange driver men den gad simpelthen ikke og installerer!!

Derfor valgte jeg at skifte over til vista igen og prøvede at opgraderer den istedet. Men der fik jeg så det problem at sprogpakkerne var vidt forskellige da min vista er på dansk og win 7 er på engelsk.

Så er det så her spørgsmålet kommer; hvad er det jeg skal gøre????? jeg har hentet alle driverne fra hp's side til windows 7 32 bit og har gemt den på en USB. jeg har tænkt mig at installerer den fra bunden igen og installerer driverne med det samme uden at være logget på nettet og et godt virus program inden jeg får tilkoblet nettet. Ved ellers ikke hvordan jeg skal få løst det her problem håber der er nogle der sidder med gode råd.

ha en fortsæt god weekend.
Avatar billede diyar Nybegynder
29. januar 2011 - 14:34 #1
Har du prøvet at opgradere din bios?

Har du prøvet at hente driveren fra nVidia's hjemmeside?

http://uk.download.nvidia.com/Windows/266.58/266.58_desktop_win7_winvista_32bit_international_whql.exe
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2011 - 16:21 #2
ja jeg prøvede at opgradere min bios med en driver fra hp men den ikke og installerer??

jeg har hentet og prøvet fra nvidias hjemme side men uden held igen.

total mærkeligt..
Avatar billede Techwork Praktikant
29. januar 2011 - 16:32 #3
Ved ikke helt om jeg har forstået spørgsmålet korrekt, men hvis du vil starte helt forfra, vil jeg anbefale dig at du under installationen, hvor du vælger hvilken harddisk ud skal installerer på, vælger at formatere harddisken. Så du ikke har nogle "raster" fra tidligere Windows installationer. Når du har fået Windows installeret kan det være nødvendigt at installerer en Chipset driver til dit bundkort inden du installerer din grafikkort driver. Det burde være muligt at finde alle nødvendige drivere på HPs website.

Jeg har i øvrigt selv et Nvidia Geforce9600 GT i min Windows 7 maksine, så det skal kunne lade sig gøre.

Hvilken HP maskiner er det du har?